kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

اخبار کوتاه از فوتبال

 

مصاف ایران و اکوادور در کانادا لغو شد
با توجه به لغو بازی تیم ملی فوتبال با اکوادور، مذاکرات فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدار دوستانه با سنگال جدی‌تر شده است.
حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان چهارشنبه هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد توافقات لازم برای برگزاری دومین دیدار دوستانه این تیم در خرداد مقابل اکوادور انجام شده و قرار است روز پنجشنبه قرارداد این بازی امضاء شود.
مسئولان فدراسیون فوتبال درصدد بودند این مسابقه در تورنتو برگزار شود اما با توجه به پیدانشدن زمین با وجود توافقات ابتدایی فدراسیون‌ها، سرمربیان و سرپرست‌های تیم ملی ایران و اکوادور را این دیدار در این کشور لغو می‌شود.
در همین باره مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال هم در توئیتی مدعی شد که امکان برگزاری دیدار ایران و اکوادور در کانادا وجود ندارد و با این شرایط این بازی در کانادا لغو می‌شود. البته مسئولان فدراسیون طبق رایزنی‌هایی که وزارت خارجه کشورمان با سنگال انجام داده در صدد هستند در صورت مسجل شدن لغو بازی با اکوادور، شاگردان دراگان اسکوچیچ در همین فیفادی در تهران به مصاف سنگال بروند. البته شاگردان آلیو سیسه در ماه ژوئن درگیر 2 بازی با بنین و رواندا در مقدماتی جام ملت‌های 2023 آفریقا هستند و مشخص نیست در تاریخ مدنظر فدراسیون ایران(21 تا 24 خرداد) بتوانند به ایران بیایند.
با این وجود حتی اگر امکان حضور تیم سنگال در تهران در خرداد فراهم نشود، با توجه به مذاکراتی که فدراسیون کشورمان با فدراسیون این کشور انجام داده احتمال برگزاری دیدار دوستانه دو تیم در فیفادی بعدی ماه سپتامبر(اواخر شهریور و اوایل مهر) وجود دارد.
گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران قرار است 16 خرداد در نخستین بازی دوستانه خود پیش از جام جهانی 2022 قطر به مصاف کانادا برود.اعضای تیم ملی به احتمال فراوان پنجشنبه برای انجام مراحل اداری و انگشت‌ نگاری جهت دریافت ویزای کانادا به استانبول می‌روند. طبق برنامه قرار است اسکوچیچ پس از پایان دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی را برای بازی با کانادا اعلام کند.
جلسه کمیته انضباطی درباره سنگ‌پرانی در تبریز
نشست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیرامون حوادث دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور و پرسپولیس در تبریز با حضور داور و ناظر این مسابقه برگزار می‌شود. دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس به علت پرتاب اشیاء از سوی هواداران تراکتور به داخل زمین و به سمت بازیکنان، در اواسط نیمه دوم متوقف شد و در نهایت داور تصمیم به نیمه تمام ماندن بازی گرفت. بعد از بازی روایت‌های مختلفی از سوی هر دو تیم صورت گرفته است اما کمیته انضباطی امروز میزبان داور و ناظر این بازی است. سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد:
«بر اساس اعلام کمیته انضباطی نشست رسیدگی به اتفاقات مسابقه برگزار شده در هفته بیست و هشتم که نا تمام باقی ماند با حضور سید رضا مهدوی، داور مسابقه و غلام سلیمانی ناظر این بازی هم‌چنین اعضای کمیته انضباطی روز دوشنبه (امروز) برگزار خواهد شد.»
عزیزی جانشین باقری نمی‌شود
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: خداداد عزیزی قرار است تیم ملی را در سفر به کانادا همراهی کند اما بحثی برای جانشینی او به جای کریم باقری نیست.
احسان اصولی درباره اینکه آیا قرار است خداداد عزیزی در تیم ملی فوتبال ایران جانشین کریم باقری شود، اظهار داشت: چنین چیزی نیست. باقری در باشگاه پرسپولیس هم کار می‌کند و طبق برخی قواعد، قوانین و آیین نامه‌ها باید بین تیم باشگاهی و ملی یک جا را انتخاب کند. قرار است او به ما این موضوع را اعلام کند و در مورد جانشینی عزیزی جای باقری، بحثی نیست.وی درمورد دلیل سفر خداداد عزیزی به کانادا همراه با تیم ملی، گفت: عزیزی یکی از پیشکسوتان و چهره‌های شناخته شده ما در فوتبال است. به جز او نفرات دیگری هم توسط استیلی به این سفر دعوت شده‌اند اما فقط عزیزی افتخار داده و همراه تیم به کانادا می‌رود. همراهی‌اش از این باب است.سخنگوی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه خودش و سایر اعضای هیات رئیسه هم به سفر کانادا می‌روند، یا خیر توضیح داد: به این سفر نمی‌روم. براساس توافق با کانادا، تعداد نفراتی که قرار است تیم را در سفر به این کشور همراهی کنند 50 نفر است. این نفرات هم بازیکنان، کادرفنی و سایر عوامل تیم هستند و بیشتر از 50 نفر به این سفر نمی‌روند.
ویتنام داوطلب جدید میزبانی جام ملت‌های آسیا
رسانه عربستانی از شرایط میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 خبر داد. فوتبال آسیا با انصراف چین از میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 با مشکل جدید به دلیل بیماری کرونا مواجه شده است.13 ماه به آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 باقی مانده و کنفدراسیون فوتبال آسیا این روزها درگیر بررسی پرونده‌های کاندیداتوری برای میزبانی از این رقابت‌ها به جای چین است. در جدیدترین خبر در این زمینه نشریه «الاقتصادیه» از شرایط کاندیداها برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 گفت که به شرح زیر است: داشتن ۵ ورزشگاه با ظرفیت بیش از۲۰ هزار تماشاگر، ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه ۴۰ هزار نفری باشد، وجود دو زمین تمرین برای هر گروه، داشتن هتل‌های استاندارد، امکانات نقل و انتقال، دارا بودن پروازهای داخلی استاندارد و شرایط حفظ امنیت هواداران و بازیکنان مهیا باشد. همچنین این نشریه عربستانی از کاندیداتوری ویتنام برای میزبانی از مسابقات جام ملت‌های آسیا در کنار ژاپن خبر داد. در منطقه غرب آسیا قطر نزدیک‌ترین گزینه برای میزبانی از این رقابت‌ها به شمار می‌آید.
تمدید قرارداد مهاجم مصدوم پرسپولیس
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصمیم بر حفظ مهاجم مصدوم این تیم گرفت. عیسی آل کثیر مهاجم اول پرسپولیس در هفته‌های پایانی نیم فصل اول با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی رو‌به‌رو شد اما پای خود را با پنج ماه تأخیر به تیغ جراحان سپرد تا سرخ‌ها ۱۹ بازی خود در لیگ برتر و جام حذفی را بدون او سپری کنند. مهدی عبدی و حامد پاکدل هم نتوانستند جای خالی آل‌کثیر را به خوبی پر کنند تا یحیی‌گل محمدی سراغ شیرزود تمیروف از پاختاکور ازبکستان برود اما او نیز عملکرد مثبت نداشت تا پرسپولیس این‌گونه در سراشیبی سقوط بیفتد. این در حالی است که اگر آل کثیر زودتر پای خود را جراحی می‌کرد می‌توانست در هفته‌های پایانی عصای دست گل‌محمدی شود اما لجاجت او باعث دوری طولانی مدتش از ترکیب شد تا او در مدت زمان قرارداد دو ساله‌اش با پرسپولیس بیشتر از یک سال را با محرومیت انضباطی از سوی AFC (به مدت ۶ ماه) و مصدومیت (بیشتر از ۶ ماه) پشت سر بگذارد. با این حال گل‌محمدی تصمیم به حفظ این بازیکن گرفته است و به دوریش گفته تا قرارداد آل کثیر را پس از پایان لیگ برتر برای دو فصل دیگر تمدید کند.