kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال

 

تراکتور- فجرسپاسی بدون تماشاگر شد
با اعلام فدراسیون فوتبال، طرفداران تراکتور اجازه حضور در ورزشگاه یادگار امام برای تماشای بازی فجر سپاسی را ندارند.
کمیته انضباطی در حالی این حکم را به عنوان دستور موقت صادر کرده که گزارش ویژه ناظر بازی و همچنین داور مسابقه از اتفاقات بازی با پرسپولیس، صبح دیروز به دست کمیته انضباطی رسید و بر این اساس تراکتوری‌ها با دستور موقت از تماشای آخرین بازی خانگی تیمشان محروم شدند.این در حالی است که کمیته انضباطی احتمالا روز سه شنبه حکم نهایی را در مورد بازی پرسپولیس و تراکتور صادر خواهد کرد که بخشی از آن شامل تماشاگران تراکتور و این باشگاه خواهد بود و در بخش‌های دیگر اعضای تیم‌ها جریمه خواهند شد.
کمیته انضباطی البته نه تنها به بازی با پرسپولیس بلکه به اتفاقات دیدار مقابل هوادار تهران نیز پرداخته و نوشته که «سوء رفتار تماشاگران منتسب به تیم تراکتور» در هر دو بازی مشاهده شده است.در ادامه این حکم با اشاره به دلیل این دستور موقت آمده که به خاطر «بیم تجری و تکرار این رفتار» بازی تراکتور برابر فجرسپاسی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
البته باشگاه تراکتور می‌تواند به این حکم اعتراض کند اما درخواست استیناف منجر به صدور دستور موقت برای توقف حکم نخواهد شد و تنها در صورت پذیرفتن دلایل باشگاه توسط کمیته استیناف، این حکم می‌شکند.
صدور حکم فوری برای ممانعت از ورود تماشاگران تراکتور پس از آن صادر شده که در دیدار پنج شنبه شب پرسپولیس و تراکتور، تماشاگران مستقر در جایگاه میزبان با پرتاب اشیا به سمت بازیکنان پرسپولیس و سرمربی این تیم مانع از ادامه این دیدار شدند.
واکنش عزیزی به حضورش در تیم ملی به جای باقری
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هیچ‌کس برای حضورم به عنوان جانشین باقری در کادرفنی تیم ملی صحبتی با من نکرده است.
خداداد عزیزی درباره دلیل حضورش در کنار تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: حدود یک ماه قبل حمید استیلی به من زنگ و گفت می‌خواهیم به عنوان همراه برای بازی با کانادا کنار بچه‌های تیم ملی باشی‌. البته به او گفتم راه دور است و اگر می‌شود نیایم زیرا مقداری در پروازهای طولانی اذیت می‌شوم. مسیر ایران تا کانادا هم زیاد است. البته استیلی هم گفت بیا در پرواز کنار خودم بنشین و قول می‌دهم به شما بد نمی‌گذرد(باخنده)
وی ادامه داد: در آن زمان اصلا بازی ایران و کانادا نهایی نشده بود اما استیلی به من گفت اگر بازی قطعی شود، باید ما را همراهی کنی. خلاصه حدود ۹ تا ۱۰ روز قبل حامد مومنی پس از رسمی شدن بازی از من درخواست کرد مدارک خود را برای این سفر تحویل بدهم که من هم کپی پاسپورت خود را برای وی فرستادم. چند روز قبل هم بار دیگر با من تماس گرفتند و سؤال‌هایی پرسیدند. بحث ما در همین حد است و صحبتی درباره حضورم در کادرفنی تیم ملی نشده است.
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد اینکه مسائلی مطرح شده مبنی بر اینکه قرار است جای کریم باقری را در تیم ملی بگیرد، گفت: چه کسی چنین حرفی زده است‌؟ در فوتبال ایران این مسائل زیاد مطرح می‌شود اما هیچ صحبتی نکردم و کسی هم به من چیزی نگفته است. روحم از این ماجرا خبر ندارد و فقط درمورد سفر به کانادا با من صحبت کرده‌اند که با توجه به طولانی بودن سفر عزا گرفته ام چگونه به این سفر بروم زیرا خیلی اذیت می‌شوم.عزیزی درمورد اینکه آیا علاقه‌ای به حضور در کادرفنی تیم ملی دارد، گفت: وقتی اتفاقی نیفتاده چرا باید در مورد این موضوع صحبت کنم؟ درمورد اینکه قرار است من جای کریم باقری را بگیرم باید بگویم مانده ام چرا برخی خودشان می‌برند، می‌دوزند و می‌بافند. تکلیف باقری با تیم ملی هنوز مشخص نشده و برای من جالب است چرا این بحث‌ها مطرح شد. درباره حضور در کادرفنی کسی چیزی به من نگفته و درباره اش فکر هم نکرده‌ام.
استراماچونی به دنبال قائدی
رسانه اماراتی از اقدام باشگاه الغرافه قطر برای جذب مهاجم ملی‌پوش ایرانی شباب الاهلی خبر داد.
مهدی قائدی مهاجم ملی‌پوش کشورمان فصل گذشته از استقلال راهی شباب الاهلی دبی شد.
ستاره ایرانی در ابتدای حضورش عملکرد خوبی داشت ولی رفته رفته از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و به یک نیمکت نشین تبدیل شد. مهدی علی سرمربی شباب الاهلی به نظر می‌رسد اعتقادی به قائدی ندارد به همین خاطر او را از ترکیب خط زد.در همین رابطه سایت « اسپورت نیوز» امارات خبر داد باشگاه الغرافه قطر یکی از مشتریان مهدی قائدی مهاجم ایرانی شباب الاهلی در تابستان است.استراماچونی سرمربی اسبق استقلال در این فصل هدایت الغرافه را در اختیار دارد. پیش از این هم استراماچونی در فصل گذشته قبل از انتقال قائدی به شباب الاهلی به دنبال جذب این بازیکن ایرانی بود.
قائدی قراردادی 5 ساله با شباب الاهلی امضا کرد و یک سال از قرارداد به پایان رسیده و هر باشگاهی به دنبال جذب ستاره ایرانی باشد باید مبلغی بالا را پرداخت کند.سعید عزت اللهی‌هافبک ملی‌پوش کشورمان بعد از نیم فصل حضور در الغرافه با اتمام قرارداد قرضی اش از این تیم جدا شد. قائدی در صورت انتقال در لیست لژیونرها جانشین عزت اللهی می‌شود.
هدیه 15 میلیاردی صیادمنش به استقلال
مهاجم ملی‌پوش کشورمان در صورت انتقال نهایی‌اش به‌هال سیتی پاداشی چشمگیر به استقلال خواهد داد.
عملکرد خوب مهاجم تیم ملی ایران با ‌هال سیتی باعث شده تا مدیران باشگاه انگلیسی به دنبال خرید دائمی این بازیکن از فنرباغچه باشند.طبق گزارش‌های رسیده از انگلیس‌هال سیتی مبلغ 2 میلیون یورو برای خرید دائمی صیادمنش آماده کرده و توافقات برای انتقال دائمی این بازیکن انجام شده است.
طبق اعلام مدیران سابق باشگاه استقلال بندی در قرارداد انتقال صیادمنش از استقلال با فنرباغچه وجود دارد که در صورت فروش این بازیکن از سوی باشگاه ترکیه‌ای مبلغ 20 درصد این انتقال به آبی پوشان پایتخت می‌رسد.بدین ترتیب در صورت انتقال دائمی صیادمنش به‌
هال‌سیتی مبلغ 400 هزار یورو(حدود 15 میلیارد تومان) به باشگاه استقلال می‌رسد.