kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

 پنتاگون: سربازان ما در کشتن 67 زن و کودک سوری مرتکب تخلف قانونی نشده‌اند!

 
 
 
 سرویس خارجی-
پنتاگون پس از کشتار 64 زن و کودک در «باغوز» سوریه (سال 2019)، دیروز اعلام کرده، درباره جنایاتش تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که هیچ کار غیر قانونی و خلافی مرتکب نشده است!
سال گذشته بود که روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی فاش کرد گروهی از نظامیان آمریکایی با حمله به منطقه «باغوز» سوریه در تاریخ هجدهم مارس ۲۰۱۹ (۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۷) ۶۴ زن و کودک سوری را کشتند؛ این رسانه آمریکایی گفت که آن‌ها(نظامیان آمریکایی) این حمله را پنهان کرده‌اند. پس از انتشار این گزارش، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مجبور به واکنش شد و از یکی از ژنرال‌های این کشور خواست که ظرف مدت زمان مشخصی تحقیقاتی را در این خصوص انجام دهد و نتیجه را گزارش کند. بدین ترتیب کار تحقیق درباره جنایت، به خود جنایتکاران سپرده شد!
پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) حالا نتایج تحقیقاتش را منتشر و اعلام کرده که ارتش این کشور در حمله به باغوز هیچ کار اشتباه و غیر قانونی نکرده است! به گزارش فارس از راشاتودی، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعتراف کرده که در این حمله 80 نفر کشته شده‌اند که از این تعداد تنها 16 نفر مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی بوده‌اند. ارتش (آمریکا) پیشتر به کشتن تنها 4 غیرنظامی اعتراف و اصرار کرده بود که ۶۰ نفر باقی مانده احتمالا تروریست بودند! چرا که زنان و کودکان داعشی گاهی اوقات اسلحه به دست می‌گیرند. بنا بر ادعای نتیجه تحقیقات وزارت دفاع آمریکا، فرماندهان و نیروهای میدانی حمله ۱۸ مارس ۲۰۱۹ به این روستای سوری به منظور هدف قرار‌دادن اعضای داعش اقدام کردند و تلاش کردند بین غیرنظامیان و جنگجویان داعش تمایز قائل شوند. به رغم کشته شدن ۶۴ کودک و زن سوری در این حمله، نتیجه تحقیقات داخلی پنتاگون مدعی شده که ارتش آمریکا «صرفا اقداماتی را به منظور کاستن از آسیب انجام داد». گفتنی است، انتشار نتیجه تحقیقات داخلی پنتاگون درباره حمله به روستای باغوز سوریه در شرایطی انجام شده که کشته شدن ۱۰ غیرنظامی شامل 7 کودک ساکن کابل طی حمله پهپادی آمریکایی‌ها در آخرین روزهای حضور آنها در افغانستان همچنان خبرساز است. جالب توجه است که نیروی هوایی آمریکا بعد از جنجال‌های بسیار درباره حمله پهپادی به پایتخت افغانستان، تحقیقاتی انجام داد و در نهایت مدعی شد که نیروهای آمریکایی «هیچ قانونی را نقض نکردند». گویا نظامیان آمریکایی به صورت کاملاً قانونی مرتکب جنایت می‌شوند! خبر دیگر از جنگ سوریه آن‎‌که منابع رسانه‌ای از ورود نیروهای آمریکایی در صبح دیروز (چهارشنبه، ۱۸ می)، به شهر «أعزاز» سوریه و تحویل یک سرکرده داعش از ترکیه خبر دادند. به گزارش فارس، یک کاروان نظامی آمریکایی، وارد پایگاه نظامی ارتش ترکیه در أعزار شد. خودروهای وارد شده به این پایگاه، همگی دارای پرچم آمریکا بودند که با همراهی دستگاه اطلاعات ترکیه وارد ریف شمالی حلب شدند. همزمان شماری از بالگردها و پهپادها که گفته می‌شود، متعلق به نیروهای ائتلاف بین‌المللی هستند، در ارتفاع پایین در امتداد مرز سوریه و ترکیه از طریق شهر أعزاز پرواز کردند. رسانه‌های محلی می‌گویند که ترکیه یکی از سرکردگان ارشد داعش را به هیئت نظامی آمریکایی تحویل داده است. این اولین بار است که نظامیان آمریکایی وارد غرب «الفرات» و مناطق نیروهای مسلح وابسته به ارتش ترکیه می‌شوند.