kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

 سخنرانی آتشین نماینده مسلمان کنگره آمریکا علیه جنایات دیکتاتورهای عرب در یمن با چراغ سبز آمریکا

 
 
 سرویس خارجی-
ادامه مشارکت و حمایت دولت واشنگتن از ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن صدای نماینده مسلمان کنگره آمریکا را درآورد. «رشیده طلیب» از دولت بایدن خواست دست از حمایت دیکتاتورهای عربی که مشغول بمباران بیمارستان‌ها و مدارس و کشتار کودکان یمنی هستند بردارد.
«رشیده طلیب» نماینده مسلمان و فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا که در صحن این مجلس سخنرانی می‌کرد، روز سه شنبه از نمایندگان حزب حاکم بر آمریکا خواست، به طرح پیشنهادی که قرار است دو نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع «جنگ یمن» ارائه کنند، رای دهند: «من امروز اینجا برای همبستگی با مردم یمن ایستاده‌ام و خواستار پایان دادن فوری به هر گونه حمایت ایالات متحده از ائتلاف سعودی هستم. بمباران بی‌ملاحظه اهداف 
غیر نظامی شامل حمله به بیمارستان‌ها، مدارس و تصفیه‌خانه‌های آب به همراه محاصره بنادر یمنی تا حد گسترده‌ای با حمایت لجستیکی و تسلیحاتی ایالات متحده به آنچه که سازمان ملل آن را فاجعه‌بارترین بحران انسان دوستانه جهان توصیف کرده، منجر شده است که میلیون‌ها یمنی را به مرز قحطی کشانده است.»
رشیده طلیب ادامه داد: «من از خبرها درباره توافق طرف‌های جنگ یمن برای یک آتش بس سراسری دو ماهه و توقف همه اقدامات نظامی در یمن، برداشتن محدودیت‌های اعمال شده روی سوخت و باز کردن فرودگاه استقبال می‌کنم. متاسفانه عربستان سعودی هنوز محاصره هوایی و دریایی خودش (علیه یمن) را برنداشته است و در نتیجه درباره سرنوشت آتش‌‌بس و میلیون‌ها یمنی تردید ایجاد شده است.»
قانونگذار دموکرات کنگره ادامه داد: «برای تقویت کردن این آتش‌بس شکننده و تشویق بیشتر عربستان سعودی به ایستادن در میز مذاکره، من از همکارانم می‌خواهم که لطفا از طرح آتی (پرامیلا) جایاپال و (پیتر) دی فازیو درباره صدور مجوز اختیارات جنگی به منظور پایان دادن به مشارکت ایالات متحده در جنگ ائتلاف به رهبری سعودی در یمن حمایت کنند و به آن رای دهند.»
 وی افزود: «اساسا این جنگ درباره خرسند کردن خودخواهی‌ها و 
جاه طلبی‌های دیکتاتورهای قدرت‌های منطقه‌‎ای به ضرر قتل عام و رنج میلیون‌ها یمنی در سراسر این کشور است. هیچ دلیلی برای این کار (جنگ یمن و مشارکت آمریکا در جنگ ائتلاف سعودی) وجود ندارد و همین امروز باید پایان یابد.»