kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

ایجاد آشوب و سوءاستفاده از مطالبات مردم مأموریت جاسوس‌های فرانسوی و محکومین امنیتی

دو جاسوس فرانسوی که در پوشش گردشگر به ایران آمده بودند و از لحظه ورود به ایران تحت رصد وزارت اطلاعات بودند مأموریت داشتند تا ضمن جلساتی با برخی اعضای تشکل‌های خودخوانده صنفی اعتراضات خارج از چارچوب را زمینه‌سازی کنند.

 

سرویس سیاسی-

ساعت 50 دقیقه بامداد، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری پروازی از مبدأ ‌ترکیه به ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست؛ پروازی که برای وزارت اطلاعات کشورمان حائز اهمیت بود. این اهمیت به‌خاطر وجود 2مسافر این پرواز بود که از ابتدا تحت رصد و مراقبت چشمان تیزبین نهاد اطلاعاتی کشورمان قرار داشتند.
سوژه‌ها هر دو فرانسوی بودند؛ خانمی 37ساله به نام «سیسیل کوهلر» و فرد دوم مردی 69 ساله به نام «چک پاریس». این دو نفر تحت پوشش توریست و با ویزای گردشگری وارد ایران شدند اما بررسی‌های وزارت اطلاعات و رصد آنها حاکی از این بود که جلسات و تحرکات آنها با اهدافی دیگر انجام می‌شود.
وزارت اطلاعات این دو فرد فرانسوی را در جلساتی تشکیلاتی و هماهنگی که با برخی از اعضایی که خود را کانون صنفی معلمان می‌نامیدند، تحت رصد داشت و تصاویری از حضور این دو جاسوس فرانسوی در این جلسات ثبت شده است.
سؤال مهم این است که دو فرد فرانسوی که ظاهرا برای مقاصد توریستی به ایران آمده‌اند از کجا افرادی را که به‌صورت خودخوانده به خویش اعضای صنفی معلمان نام نهاده بودند می‌شناختند و با آنها جلساتی را برگزار کرده بودند؟! تفکر به همین سؤال گویای همه‌چیز است.
نکته قابل تأمل‌تر آنکه در تصاویری که از جلسات این دو فرد فرانسوی با اعضای تشکیلات خودخوانده صنفی معلمان منتشر شده افرادی حضور دارند که همان‌ها در چند روز بعد در تجمعات حضور یافته و به صحنه‌گردانی آن تجمعات مشغول هستند.
این دو چهره چند روز بعد از جلسات صنفی معلمان در روز 12 اردیبهشت در تجمع معلمان حضور پیداکردند؛ تجمعی که با حضور قشر فرهنگی کشور در واکنش به برخی مسائل اقتصادی و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان صورت گرفته بود و البته در آرامش برگزار شد.
در این میان اما دو فرانسوی و اعضای رابط آنها مانند «اسکندر لطفی»، «مسعود نیکخواه»، «شعبان محمدی» و «رسول بداقی» به ‌ترتیب در تلویزیون‌های معاند شروع به گفت‌وگو و جریان‌سازی کردند. دو جاسوس فرانسوی اعلام کردند در حال شکل‌دهی به نوعی اعتراض برای ایجاد ناآرامی هستند.
در روزهای اعتراض معلمان، تصاویر دیگری هم از مکان‌هایی که این افراد به اصطلاح توریست از آنها بازدید کرده‌اند به دست می‌آید ولی سابقه افراد حاضر در این عکس هم به توریست، تورلیدری و گردشگری ربطی ندارد.
براساس این گزارش در نهایت وزارت اطلاعات با در نظر گرفتن تلاش این افراد برای تأثیر و انحراف اعتراض صنفی معلمان روز 17 اردیبهشت و قبل از خروج از کشور، هر دو را دستگیر می‌کند.
اعتراض فرانسه
برای بازداشت جاسوسانش
پس از اعلام خبر بازداشت دو جاسوس مذکور وزارت خارجه فرانسه «بازداشت دو تبعه فرانسوی در ایران» را محکوم و سرپرست سفارت ایران را احضار کرد. در بیانیه‌این وزارتخانه ادعا شده است: «دولت فرانسه خواستار آزادی فوری این دو شهروند فرانسوی است.»
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای که پس از بازداشت این دو جاسوس منتشر کرد آورده بود: «دو عنصر اصلی، از اتباع یک کشور اروپایی و سازماندهی شده توسط سرویس‌های جاسوسی، از متخصصین حرفه‌ای در زمینه‌ ایجاد شورش و بی‌ثباتی هستند که سال‌ها در چندین کشور هدف، تجربه اجرای چنین سناریو‌هایی را به مأمورین محلی خود آموزش داده بودند.»
دولت فرانسه با گستاخی تمام به این سؤال پاسخ نمی‌دهد که دو تبعه این کشور که ظاهرا با هدف گردشگری به ایران آمده بودند چگونه از جلسات با اعضای یک کانون صنفی سر درآورده‌اند و آنها چگونه این افراد را می‌شناخته‌اند و در این جلسات به چه منظوری شرکت کرده‌اند؟!
ناامیدی دشمنان
از تحریم و جنگ اقتصادی
به‌نظر می‌رسد دشمنان ایران از کارسازی تحریم‌ها و جنگ اقتصادی ناامید شده‌اند. در چنین حالتی آنها مشاهده می‌کنند که دولت سیزدهم در ایران بی‌توجه به فضاسازی‌های آنها در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها و اصلاحات اقتصادی قدم برداشته و به سرعت در حال حرکت است.
در وضعیتی که دولت مترصد اصلاحات اقتصادی است علی‌القاعده ممکن است برخی تلاطم‌ها در اقتصاد رخ دهد که قطعا این تلاطم‌ها موقتی است و هنگامی که این اصلاحات به بار بنشیند شیرینی آن به کام تمام ایرانیان خواهد نشست.
حال در چنین وضعیتی دشمنان ناامید از تحریم‌های اقتصادی که در عرصه دیپلماسی هم نتوانستند برای بار دوم به اسم برجام ملت ایران را فریب دهند به فکر افتاده‌اند تا به موج‌سواری بر روی تلاطم‌هایی که در مسیر اصلاحات اقتصادی روی می‌دهد بپردازند و از این طریق عرض خویش برند.
این در حالی است که اکثریت قاطع مردم ایران با صبر و متانت و امیدی که به دولت مستقر دارند نگاه‌شان به فرداهایی روشن است که به یاری خداوند از پس استقامت و صبر نمودار خواهد شد.
نمونه­‌ای از نقشه اخیر دشمنان
یکی از نمونه‌های دیگری که در این مسیر توسط دشمنان برنامه‌ریزی شد تجمع برخی رانندگان اتوبوس در تهران بود. البته ذکر این نکته ضروری است که اکثر این رانندگان بی‌خبر از این برنامه‌ریزی‌های دشمنان بودند و قطعا با آنها و اهداف آنها هم راستا نیستند.
روز دوشنبه خبر تجمع برخی رانندگان اتوبوس در تهران، اختلالاتی را در حمل‌ونقل شهری به‌وجود آورد، اما اعتراض این عده به چه بود؟
مطالبه اصلی معترضان، افزایش حقوق
۵۷ درصدی طبق مصوبه وزارت کار است. شهردار تهران با حضور در بین رانندگان تأکید کرد که هرچه در توان داشته باشد برای این کار انجام می‌دهد اما تابع تصمیمات نهادهای بالادستی
است.
آنچه سبب این تجمع شد انتشار برخی فیش‌های نادرست و غیرقانونی در سامانه بود که در آنها افزایش حقوق 57 درصدی اعمال شده بود. انتشار این فیش‌ها خود عاملی برای تحریک رانندگان اتوبوس شد.
همزمان با اختلال در برخی مسیرهای اتوبوسرانی که باعث ایجاد‌ ترافیک در برخی مناطق تهران شد، برخی کاربران مجازی ضمن انتقاد از مسئولان شهرداری خواستار حمایت از رانندگان شدند و برخی نیز با انتشار فیش‌های حقوقی مدعی شدند که حقوق رانندگان نسبت به سایر اقشار چندان کم نیست.
نکته قابل تأمل آن است که فیش‌های حقوقی رانندگان اتوبوس ارقامی بین 10میلیون تا 18میلیون است. همین موضوع باعث شد تا کاربران فضای مجازی ضمن بازنشر این فیش‌ها به این نکته‌ اشاره کنند که دریافتی این رانندگان رقم کمی نیست که آنها به‌خاطر آن به عملی مانند تجمع دست بزنند.
بازی در پازل دشمنان
آنچه از پس وقایع رخ داده به دست می‌آید آن است که سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان در جریان اصلاحات اقتصادی که دولت در حال انجام آن است با گسیل عوامل مأموریت دار خود در تجمعات صنفی خارج از چارچوب و تحریک اصناف به اعتراضات معیشتی سعی می‌کنند تا دولت و ملت ایران را در مسیر اصلاحات اقتصادی ناکام بگذارند.
از سوی دیگر اعضای صنوف مختلف باید این را بدانند که در این برهه بیش از هر زمان دیگری باید تیزبین و هوشیار بود و نیز به این نکته توجه داشت که بازی در پازل دشمنان مردم ایران آن هم در پوشش مطالبات معیشتی و اقتصادی تنها دشمنان را به خواسته‌های شان خواهد رساند.
سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان به کمک تلویزیون‌های فارسی‌زبان درصدد هستند تا با تحریک اصناف مختلف بخشی از چرخه کار و یا خدمات را مختل کرده و به تبع آن عصبانیت جامعه را فراهم آورند و توجه به این نکته نیز ضروری است که در فضای عصبانیت و خشم هیچ خیر و سودی برای ما در داخل کشور حاصل نخواهد شد و کسانی که از این فضا سود می‌برند همان کسانی هستند که در مراکز اطلاعاتی دشمن
نشسته‌اند.
در این‌باره کافی است به این فکر کنیم که آیا رژیمی مانند آل‌سعود دغدغه وضعیت معیشتی ما را دارند که در تلویزیون موسوم به «ایران اینترنشنال» ژست دلسوزی می‌گیرند یا انگلستانی که با ایجاد قحطی بزرگ عامل مرگ فجیع 8 تا 10میلیون ایرانی بر اثر گرسنگی شد که حالا با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نگران معیشت ایرانیان
شوند؟