kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

کتاب جدید گلعلی بابایی رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

کتاب جدید گلعلی بابایی، نویسنده پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس با عنوان «کوهستان آتش» رونمایی شد.

این مراسم توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری نشر ۲۷ بعثت، در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
«کوهستان آتش» از مجموعه کتاب‌های کارنامه لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و کتاب پنجم از این مجموعه است. این کتاب به چند عملیات شاخص سال ۱۳۶۲ و نقش این لشکر در آن وقایع می‌پردازد.
گلعلی بابایی در این نشست بیان کرد: لازم می‌دانم یادی کنم از استاد عزیزمان، حاج نادر طالب زاده که در حقیقت، پروژه کتاب‌های حماسه 27 در منزل ایشان کلید خورد. از شهید همدانی هم یاد کنم که ایشان هم یکی از مشوقان این پروژه بود. خوشحالم الان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که کتاب پنجم این مجموعه منتشر و کتاب ششم این مجموعه هم آماده شده است. ان‌شاءالله بتوانیم این کار را تا پایان جنگ ادامه دهیم.
وی درخصوص شیوه نگارش کتاب گفت: این نوع نگارش کاری بدیع و خودساخته است و نمونه‌اش را آن زمان، سال ۱۳۷۶ که کار شروع شد، نداشتیم. سبک نگارش این کار مخاطب‌پسند و مستند است.
صادق وفایی پس از آن گفت: تبلیغات دشمنان تا حدی بر ما تأثیر گذاشته است. یکی از سؤالاتی که مطرح می‌شود، این است که چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ را ادامه دادیم؟ کسی این را توجیه و تبیین نمی‌کند که بعد از آن زمان، کیلومترها از خاک ایران دست عراق بود. این مسائل گفته نشده و رسانه‌ها تبیین نمی‌کنند. بزرگ‌ترین فایده این کتاب‌ها این است که این مسائل را روشنگری کرده و با شبهه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مبارزه می‌کنند.
وی افزود:ما درباره کتاب «همپای صاعقه» زیر آتش توپخانه برخی از دوستان بودیم و درخواست کرده بودند که این کتاب باید راستی‌آزمایی شود. این کتاب ویژگی‌های خاص و شخصیت پنهان حاج همت را نمایان می‌کند. همه چیز و همه تصمیماتی که این فرمانده می‌گرفته، بر اساس عقلانیت جلو می‌رفته است.
وفایی با تاکید بر اینکه درباره همت همه چیز را باید بگوییم، ادامه داد: توانایی حاج همت در سخنرانی خیلی جالب است. ما باید این قهرمانانمان را بدون اغراق بیان می‌کردیم. باید فرهنگ بسیج را در لایه لایه رفتارهای شهید همت به نمایش گذاشت. شجاعت این دست از قهرمانان متاسفانه هنوز درست رسانه‌ای نشده است. مطمئن باشید ادبیات تأثیرش بیشتر از سینما است.
در نهایت گلعلی بابایی با خواندن بخش‌های مختلف از کتاب «کوهستان آتش» به جلسه خاتمه داد.