kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
الزام قانونی مراکز درمان ناباروری به قرارداد با بیمه‌ها

بیمه سلامت به طور کامل هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش قرار می‌دهد

رئیس‌اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، صابر جباری اظهارداشت: تسهیل خدمات زایمان از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.
جباری با بیان اینکه در عین حال زایمان طبیعی هم رایگان است، افزود: پیشگیری و درمان ناباروری از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است. در حال حاضر هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند. همچنین به‌زودی بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار زوج نابارور در کشور حضور دارند، بیان داشت: متاسفانه آمار ناباروری در کشور زیاد است. ما برای پیشگیری از ناباروری باید موضوعات آموزشی مختلفی را به دخترانِ نوجوان یاد بدهیم و همین‌طور ضروری است که بیماری‌های مختلفِ مرتبط به ناباروری در سنین پایین‌تر تشخیص داده شوند. وزارت بهداشت مراکز درمان ناباروری سطح دو را برای کل کشور طراحی می‌کند. البته ما می‌توانیم در مسیر درمان ناباروری در کنار طب مدرن از روش‌های طب ایرانی هم بهره ببریم.
رئیس‌اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کسانی که با مشکل ناباروری درگیر هستند، برای درمان این موضوع به اقدامات گران‌قیمت نیاز ندارند، گفت: مراکز خصوصی درمان ناباروری در کشور با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد ندارند. در این زمینه وزارت بهداشت قصد دارد زمینه عقد قرارداد میان مراکز خصوصی درمان ناباروری و بیمه‌ها را فراهم کند. باید توجه کرد که ارزان‌‌سازی خدمات درمان ناباروری برای حل این مشکل یک گام بسیار بزرگ است. جباری با اشاره به اینکه تا به امروز خدمات طب ایرانی برای درمان ناباروری در دسترس مردم نبوده است، اظهارداشت: در حال حاضر در سراسر دنیا به اثبات رسیده که طب ایرانی می‌تواند میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را افزایش دهد.
الزام قانونی مراکز درمان ناباروری
به قرارداد با بیمه‌ها
خبر دیگر اینکه، تمام مراکز درمان ناباروری ملزم به قرارداد با بیمه‌ها شدند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: این روند چند ماه طول می‌کشد و مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد اما امسال الزام قانونی است تا تمام مراکز درمان ناباروری با بیمه‌ها قرارداد ببندند و مردم هزینه‌های بسیار ناچیزی بپردازند.
کریمی تاکید کرد: در حال حاضر پوشش بیمه‌ای زوج‌های نابارور به سمت کامل شدن و ۱۰۰ درصدی است اما بسیاری از آنها از نپذیرفتن بیمه‌هایشان شکایت می‌کنند که این مشکل تا چند ماه آینده رفع خواهد شد. وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۴ قانون باید تمام خدمات درمانی به صورت الکترونیک انجام شود، ادامه داد: خدمات درمان ناباروری برای زوج‌ها در بودجه ۱۴۰۱ پوششی کامل‌تر دارد که این مسئله به کمک خدمات الکترونیک برای زوج‌های نابارور قابل رصد شدن و حمایت است.