kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

تأکید وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر روابط نزدیک و خدشه‌ناپذیر با ایران

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان بر روابط نزدیک و خدشه‌ناپذیر دو کشور تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی درخصوص توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف روابط دو کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.
به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس، مأموریت مشترک وزارت خارجه‌های دو طرف در توسعه مناسبات سیاسی را مورد تأکید قرار داد.
وی با‌ اشاره به ملاقات سال گذشته رؤسای‌جمهور دو کشور خاطرنشان کرد: توافقات مهمی در سطح رؤسای‌جمهور صورت گرفته است که اجرای کامل آن در دستور کار مشترک دو کشور قرار دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی در باکو را از جمله پیشرفت‌های مهم اخیر در توسعه مناسبات دوجانبه‌ عنوان کرد.
امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی به برگزاری مجمع پارلمان‌های اکو در جمهوری آذربایجان‌ اشاره و ابراز امیدواری کرد اجلاس پیش‌رو موجب ارتقای بیش از پیش سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شود.
جیحون بایراموف نیز با‌ اشاره به لزوم توسعه مناسبات فیمابین و اعلام آمادگی برای تداوم سفرهای دیپلماتیک و تقویت مناسبات سیاسی در سطوح مختلف، بر روابط نزدیک و خدشه‌ناپذیر دو کشور تأکید کرد.
وی با‌ اشاره به توافقات دو رئیس‌جمهور، حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره‌باغ را گام مهمی در این فرآیند خواند.
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو اعلام کرد که به‌زودی به ایران سفر خواهد کرد.
طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت تداوم رایزنی و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و دور نگهداشتن روابط از توطئه دشمنان دو ملت و دو کشور تأکید کردند.