kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

واکنش تحلیلگر صهیونیست به فعالیت‌های سازمان «اوج»(اخبار ادبی و هنری)

 

یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه و وزیر امنیت داخلی این کشور به گزارش روزنامه‌نگار صهیونیستی علیه سازمان «اوج» استناد کرده است.
در این گزارش ذکر شده: سازمان هنری و رسانه اوج (به اختصار: اوج) یک سازمان غیردولتی است که از بهار 1390 در ایران فعالیت می‌کند. این سازمان با الهام از ارزش‌های انقلاب اسلامی و منطبق با ایدئولوژی رسمی رژیم ایران، فعالیت در عرصه‌های هنری و فرهنگی را آغاز، رهبری و ترویج کرده است. سازمان اوج به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC) وابسته است و محتوای پخش شده توسط آن، برای ترویج جهان‌بینی‌های رادیکال منعکس‌کننده موقعیت رژیم ایران و جریان انقلابی در ایران استفاده می‌شود. تولیدات این سازمان منعکس‌کننده مواضع تند و انتقادی در قبال سیاست هسته‌ای اتخاذ شده توسط رئیس‌جمهور روحانی، خصومت عمیق با ایالات متحده، اسرائیل و اخیراً عربستان سعودی نیز می‌باشد. فعالیت‌های ضد اسرائیلی و ضد صهیونیستی این سازمان، در میان جنبه‌های دیگر، شامل مشارکت در انکار هولوکاست و تولید فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی است که دیدگاه‌های ضد صهیونیستی و حتی یهودستیزی را رواج می‌دهند.
در این گزارش همچنین با ابراز نگرانی از نفوذ منطقه‌ای فعالیت‌های سازمان اوج می‌خوانیم: «اگرچه بیشتر فعالیت‌های سازمان اوج معطوف به ایران است، اما شروع به انجام فعالیت‌های فرهنگی فراتر از مرزهای ایران، به ویژه در سوریه و عراق نیز کرده است. فعالیت‌های این سازمان در سوریه و عراق بخشی از تلاش‌های ایران برای به کارگیری قدرت نرم برای تأمین منافع خود در منطقه (در کنار «قدرت سخت») و تثبیت قدرت بر این کشورها تا حدی از طریق فعالیت‌های اقتصادی، مذهبی و فرهنگی است. طی دو سال گذشته، این سازمان همچنین در کارزار تبلیغاتی مقامات ایرانی در تلاش برای جلب افکار عمومی ایران برای حمایت از دخالت نظامی مداوم ایران در سوریه و عراق و همچنین جلوگیری از انتقادات داخلی علیه این مداخلات، نقش بسزایی ایفا کرده است. علاوه‌بر این، سازمان اوج در مراسم بزرگداشت رزمندگان ایرانی کشته شده در عملیات نظامی در سوریه و عراق مشارکت دارد.»
بنابراین گزارش، در بخش‌های پایانی این گزارش نیز به تفصیل درخصوص تولیدات اوج با محوریت مقاومت در عراق و سوریه و همچنین فعالیت‌های ضد اسرائیلی سازمان اوج سخن گفته شده تا نشان دهد تا چه حد فعالیت‌های سازمانی نظیر اوج توانسته از منظر چهره‌های مختلف آمریکایی و صهیونیستی تأثیرگذار باشد که به بهانه همکاری پرویز‌پرستویی در برخی از تولیدات سازمان اوج خواهان عدم اجازه برای ورود این بازیگر سینمای ایران به خاک آمریکا شده‌‍‌اند.