kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

آمادگی قطر و عمان برای ترجمه و انتشار کتاب‌‌های ایرانی(اخبار ادبی و هنری)

رؤسای نمایشگاه‌های کتاب قطر و عمان در دیدار با معاون وزیر ارشاد از اعلام آمادگی و تمایل خود برای ترجمه برخی از کتاب‌های ایرانی به زبان عربی و انتشار در کشورهای خود خبر دادند.

همزمان با پنجمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، جاسم احمد ابوعینین، رئیس‌نمایشگاه کتاب دوحه قطر، احمد حواری، رئیس‌نمایشگاه کتاب عمان و رئیس‌اتحادیه ناشران قطر با یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس‌سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی قائم‌مقام رئیس ‌نمایشگاه، دیدار و گفت‌وگو کردند.
جاسم احمد ابوعینین رئیس‌نمایشگاه دوحه قطر در این دیدار ضمن تشکر از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دعوت به عنوان نماینده دولت قطر در نمایشگاه کتاب، گفت: چندین نمایشگاه کتاب در دوحه قطر برگزار شده و ما شاهد حضور ناشران مطرح ایرانی بودیم. کمیسیون‌‌های فعال فرهنگی بین دو کشور می‌توانند شرایط را بررسی و در گسترش فعالیت‌‌های فرهنگی بین دو کشور نقش موثری ایفا کنند. علاقه‌مندیم هر سال در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کنیم، امیدواریم با همکاری و مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه حضور فراهم شود. احمد حواری رئیس‌نمایشگاه عمان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: بسیار خرسندم که به ایران آمدم و در چنین رویداد باشکوهی حاضر و با ناشران ایرانی و دیگر کشور‌‌ها آشنا شدم. از بخش ناشران ایرانی هم دیدن کردم و به این نتیجه رسیدم که کتاب‌‌های بسیار خوب و مطرح ایرانی را می‌‌توان انتخاب و برای چاپ و انتشار به کشور عمان برد.
وی افزود: امیدوارم در برگشت به کشور عمان بتوانم از طریق آژانس ادبی قراردادی را برای ترجمه و انتشار کتاب‌های منتخب ایرانی به عربی و برعکس ببندیم.