kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

رتبه ایران در نشر کتاب(اخبار ادبی و هنری)

رئیس‌سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در ایران تولید شده است و در این زمینه ایران جزو ۱۰ کشور جهان به شمار می‌رود.

 

به گزارش فارس، نخستین دیدار نمایندگان و فعالان فرهنگی کشورهای خارجی با یاسر احمدوند، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس‌سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب همزمان با سومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در سالن نشست حوزه ریاست نمایشگاه کتاب برگزار شد.
در این نشست و دیدار هیات ۲۵ نفری از کشور تاجیکستان از جمله شیرعلی رحمان علی معاون وزیر تاجیکستان، سلیمه رجب‌زاده معاون کتابخانه ملی، نعمت‌الله اکبر اف معاون دایره‌المعارف تاجیکستان، پروفسور قاسم‌شاه اسکندر اف دستیار ارشد علمی آکادمی ملی علوم، هفت ناشر و دو شاعر برجسته کشور تاجیکستان و سه مدیر نقد ادبی، مدیر نثر و مدیر نظم اتحادیه نویسندگان تاجیکستان، کاپیوف مدیر ارشد بین‌الملل انتشارات اکسمو روسیه، پروفسور نعمت ایلدیریم از ترکیه، صقرالقاسمی، نماینده وزارت فرهنگ و رسانه عمان، نماینده قطر، عاکیف معارفلی رئیس‌نمایشگاه کتاب باکو آذربایجان، حضور داشتند.
رئیس‌ سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن تقدیر از حضور نمایندگان و فعالان فرهنگی کشورهای خارجی در نمایشگاه کتاب گفت: در راستای تقابل فرهنگی و شناساندن تمدن ایران بزرگ از انتشار و ترجمه کتاب‌های ایرانی در کشورهای خارجی حمایت می‌کنیم.
احمدوند با تاکید بر اینکه امروز در جمهوری اسلامی ایران، کتاب و نشر، یکی از پیشروترین بخش‌های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شمسی بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در ایران تولید شده است و در این زمینه ایران جزو ۱۰ کشور جهان به شمار می‌رود.
وی خطاب به نمایندگان و فعالان فرهنگی کشورهای خارجی گفت: نمایشگاه کتاب تهران را که شما از نزدیک می‌بینید، یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در جهان است. بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار دارد و کتاب‌های فاخر ایرانی به بیش از ۵۰ زبان مختلف جهان ترجمه و منتشر و در کشورهای مختلف جهان به مخاطبان عرضه شده است.