kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
سخنگوی پلیس خبر داد

کشف ۱۴۴۵ تن انواع کالای اساسی احتکاری و بازداشت ۲۵۷ متهم طی 24 ساعت

سخنگوی فرماندهی‌کل انتظامی کشور از کشف بیش از یک‌هزار و ۴۴۵ تن انواع کالای اساسی احتکارشده و بازداشت۲۵۷ متهم و پلمب ۵۵ واحد صنفی متخلف در این خصوص خبر داد.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار مهدی حاجیان روز پنجشنبه با اشاره به اقدامات پلیس در مقابله با محتکران از کشف بیش از یک‌هزار و ۴۴۵ تن انواع کالای اساسی احتکارشده در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
حاجیان با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و احتکار و جلوگیری از اخلال در نظام تولید و عرضه کالاهای اساسی و معیشت‌محور، به‌دستور فرماندهی محترم کل انتظامی کشور، قرارگاه عملیاتی «امین» در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، افزود: با اقدام عملیاتی همکاران عزیز ما در سراسر کشور بیش از 757 تن گندم و آرد، 301 تن روغن خوراکی، 151 تن ماکارونی، 136 تن برنج و 100 تن نهاده‌های دامی مجموعاً به‌ارزش یک‌هزار و 194 میلیارد ریال کشف شده است.
وی ادامه داد: در این راستا 257 متهم بازداشت و 55 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند. 
سخنگوی فرماندهی‌کل انتظامی کشور به افراد منفعت‌طلب و سودجو که به هر نحوی خارج از شبکه عرضه و نظام توزیع، قصد جمع‌آوری و دپوی کالاهای اساسی مردم را داشته باشند، هشدار داد و گفت: اقدامات مذکور از منظر پلیس، جرم مشهود است و قطعاً برخورد سختی در انتظار این افراد است. 
حاجیان متذکر شد: مطمئناً با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دستگاه محترم قضائی و سازمان تعزیرات، مجازات‌های سنگینی برای این قبیل افراد درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه همکاران من در سراسر کشور آماده دریافت اطلاعات و اقدامات عملیاتی در راستای کشف و جمع‌آوری کالاهای احتکارشده هستند، از مردم خواست هرگونه اطلاعات درباره احتکار کالاهای اساسی را از طریق سامانه 110 با پلیس خدمت‌گزار خود در میان 
بگذارند.