kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
با حکم سازمان تعزیرات صادر شد

جریمه ۱۶۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید نوشیدنی به علت گرانفروشی

 
 
 
 
رئیس‌سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه بیش از ۱۶ میلیارد تومانی یکی از شرکت‌های تولید‌کننده نوشیدنی خبر داد.
احمد اصانلو در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما درباره جریمه یکی از شرکت‌های تولیدکننده مایحتاج عمومی اظهارداشت: در راستای احقاق حقوق مردم، شعبات ویژه‌ای برای رسیدگی سریع به تخلفات در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.
اصانلو افزود: یکی از شرکت‌های تولید‌کننده نوشیدنی در استان تهران اقدام به افزایش خودسرانه و بدون مجوز قیمت به میزان ۳۰ درصد کرده بود که بلافاصله بعد از دریافت گزارش گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی در محل حضور پیدا کردند و پس از بررسی اسناد و مدارک شرکت، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد. وی تاکید کرد: این شرکت محکوم به پرداخت ۱۶۳ میلیارد ریال محکوم شد.
رئیس‌سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی براساس مصوبه سران سه قوه، مجوز نصب بنر و پلمب این شرکت را داشتیم، اما به جهت اینکه واحد تولیدی محسوب می‌شود از پلمب صرفنظر کردیم.
اصانلو بیان داشت: این تذکر جدی را به همه واحد‌های تولیدی و صنفی می‌دهم که هرگونه افزایش قیمت یا تغییر قیمت بدون رعایت مقررات و ضوابط و اخذ مجوز تخلف محسوب می‌شود و در صورت احراز تخلف در کمترین زمان ممکن برخورد خواهد شد.