kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران 

نبرد حساس فولاد – استقلال و پرسپولیس - سپاهان / تکلیف قهرمانی در اهواز و سیرجان مشخص می شود؟!

دو بازی حساس فولاد – استقلال و پرسپولیس – سپاهان که شاید تکلیف قهرمان لیگ برتر را مشخص کند بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی فولاد خوزستان تنها تیم آسیایی حال حاضر فوتبال کشورمان که حضوری قدرتمندانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشت و بدون باخت صعود کرد میزبان استقلال صدرنشین لیگ برتر است. استقلال بعد از پیروزی مقابل شهرخودرو گام بلندی به سوی قهرمانی برداشته و خیلی سخت است که آبی‌پوشان در این فصل قهرمان نشوند. شاگردان فرهاد مجیدی برای رسیدن به قهرمانی زودهنگام باید فولاد را شکست بدهند و در واقع این مسابقه پل قهرمانی استقلال است که اگر به سلامت از آن عبور کنند می‌توانند تا حدودی خود را قهرمان لیگ بدانند.
اگرچه استقلال قویترین خط دفاع لیگ را دارد اما فولادی‌ها هم در دفاع با برنامه و منسجم هستند. شاگردان نکونام نیم‌نگاهی به جایگاه سومی سپاهان دارند به همین دلیل قرمزپوشان اهوازی نیز دراین بازی انگیزه‌های زیادی برای پیروز شدن دارند اما استقلال شکست ناپذیرترین تیم این فصل است. 
پریرا با 10 گل زده زهردارترین بازیکن فولاد است و در استقلال هم یامگا 9 گله مهاجم خطرناکی است اما نباید از آرمان رمضانی پرانگیزه و حتی رودی ژستد در این دیدار غافل بود. در واقع فرهاد مجیدی دردسر شیرینی دارد که از بین این مهاجمان آماده بهترین‌ها را انتخاب کند. در بازی رفت استقلال یک بر صفر پیروز شد و اگر بتواند در بازی برگشت هم سه امتیاز از فولاد بگیرد دیگر تا حدود زیادی خیالش بابت قهرمانی راحت است. لازم به یادآوری است بنا بر اعلام باشگاه فولاد این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
پرسپولیس – سپاهان 
پرسپولیس و سپاهان یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین مسابقات فصل است بخصوص اینکه این مرتبه اگر سرخپوشان پایتخت در این بازی امتیاز از دست بدهند ممکن است زمینه قهرمانی زودهنگامی رقیب خود استقلال را فراهم کنند. از طرفی سپاهان به دنبال رسیدن به نایب قهرمانی لیگ است و با تمام توان در این بازی ظاهر خواهد شد. البته این مسابقه در سیرجان برگزار می‌شود شهری که زمین چمنی عالی و ورزشگاهی مناسب و مردمانی خونگرم دارد اما برای پرسپولیس خیلی خوش‌یمن نیست زیرا شاگردان گل‌محمدی در سیرجان سوپرجام را به تیم فولاد باختند. 
ساعت برگزاری این مسابقه حیرت انگیز است! 21:50 یعنی مسابقه در صورت داشتن وقت‌های اضافه ممکن است تا بامداد یکشنبه به طول بینجامد! یکی از مهمترین دیدارهای هفته در نیمه شب به پایان می‌رسد. پرسپولیس حالا می‌داند که دیگر از استقلال امتیازی کسر نخواهد شد و اگر می‌خواهد حداقل جنگ قهرمانی را تا روز آخر ادامه بدهد باید سپاهان را شکست بدهد البته به شرطی که استقلال هم امتیاز از دست بدهد وگرنه جبران فاصله 6 امتیازی در 4 هفته مانده به پایان مسابقات کاری دشوار است. از سویی دیگر سپاهان اگر پرسپولیس را شکست بدهد به دو امتیازی شاگردان گل‌محمدی می‌رسد و در آن صورت ممکن است پرسپولیس حتی نایب قهرمان هم نشود. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. لازم به یادآوری است که بر اساس اخبار منتشر شده این بازی هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
شهرخودرو – پیکان 
شهرخودرو بعد از گل دقیقه 89 که از استقلال خورد کارش برای ماندن در لیگ برتر سخت‌تر شد با این حال این تیم قعرنشین با داود سیدعباسی بازی‌های خوبی انجام داد و شاید اگر او زودتر سرمربی می‌شد شرایط شهرخودرو بهتر می‌شد. اکنون این تیم مشهدی برای بقا در لیگ برتر باید هر 4 بازی باقیمانده‌اش را ببرد و امیدوار باشد تیم‌های بالاتر امتیاز از دست بدهند. شهرخودرو این هفته کار سختی مقابل پیکان دارد تیمی که در 8 هفته اخیرش پیروزی نداشته و می‌خواهد نوار ناکامی‌هایش را قطع کند. بنابراین بازی سختی در انتظار هر دو تیم است. پیکانی‌ها برای ماندن در رده هفتم جدول تلاش می‌کنند. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.
برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و هفتم به این شرح است:
شنبه 24 اردیبهشت 1401
*هوادار...............................................فجرسپاسی(ساعت18:00)
*نفت مسجد سلیمان.............نساجی مازندران(ساعت19:30)
*آلومینیوم اراک....................صنعت نفت آبادان(ساعت19:30)
*مس رفسنجان.......................گل گهرسیرجان(ساعت19:30)
*فولاد.......................................................استقلال(ساعت19:45)
*شهرخودرو مشهد....................................پیکان(ساعت20:00)
*ذوب آهن.................................................تراکتور(ساعت20:00)
*پرسپولیس............................................ سپاهان(ساعت21:50)