kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

حزب الله لبنان: آل سعودِ مدعی خدمت به حرمین شریفین در خدمت رژیم اسرائیل است

حزب‌الله لبنان در واکنش به اعدام 81 نفر در عربستان از جمله 41 شیعه اعلام کرد «رژیم تروریستی آل‌سعود نقاب اسلام بر تن کرده و مدعی خدمت به حرمین شریفین است ولی در خدمت دشمن صهیونیستی است.»

اقدام آل‌سعود در اعدام وحشیانه 81 نفر از جمله 41 شیعه محکومیت گسترده‌ای در سطح منطقه به دنبال داشته است. حزب‌الله لبنان روز یکشنبه در بیانیه‌ای شدیدالحن این رژیم را تروریستی خواند و اعلام کرد: «رژیم تروریستی سعودی کشتار هولناکی را علیه ده‌ها تن از مردم مظلوم شبه جزیره عربستان که در زندان‌های سیاه این کشور به سر می‌برند، مرتکب شد، جایی که در معرض وحشتناک‌ترین شکل‌های شکنجه و آزار قرار گرفتند...رژیم سعودی کشتار هولناکی را علیه ده‌ها تن از فرزندان مظلوم و زندانی شبه جزیره عربستان انجام داد. جنایت رژیم تروریستی به پرونده جنایی پر از قتل و خونریزی آن اضافه شد.»
حزب‌الله در این بیانه تاکید کرده که سابقه جنایتکاران سعودی از یمن تا عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی را شامل می‌شود. عملیات اعدام دسته جمعی حقیقت را در مورد رژیمی که بدترین اشکال تبعیض فرقه‌ای را اعمال می‌کند، آشکار می‌کند.
در این بیانیه همچنین آمده «این رژیم تروریستی نقاب اسلام بر تن کرده و مدعی خدمت به حرمین شریفین است ولی در خدمت دشمن صهیونیستی است. تمام گام‌های خائنانه کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس بدون حمایت عربستان از آنها انجام نمی‌شد.»
این جنبش در پایان اعلام کرده که از مراجع دینی، علمای دین و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم این رژیم تروریستی را محکوم کنند.