kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
مدیر مسئول کیهان در جشنواره حبیب استان گیلان

اگر آمریکا را تحقیر نکرده بودیم دیگران جرأت مقابله نداشتند

اولین گام در «جهاد تبیین» آن است که ببینیم کجا ایستاده‌ایم و داستان ما و دشمنانمان از کدام نقطه آغاز شده و چرا و چگونه ادامه یافته است. برای این منظور باید مختصات نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم را ترسیم کرده و «نقشه راه» را از آن استخراج کنیم. در کلام خدا نیز آمده است « إِذَا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا » وقتی در راه خدا گام بر می‌دارید راه را روشن و تبیین کنید.
 
 
 
رشت- خبرنگار کیهان 
 
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان که بعد از ظهر پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی حبیب در تالار مرکزی رشت شرکت کرده بود، با بیان نکته فوق گفت: داستان پُر ماجرای ما دقیقاً از آنجا آغاز شد که به لطف خدا و همت امام راحل و حضور حماسی و معجزه‌گون مردم، اسلام ناب محمدی‌(ص) بر کرسی حاکمیت نشست. نه اینکه اسلام ناب قبل از انقلاب وجود نداشت! بود، ولی در کتاب‌ها یا در ذهن دانشمندان و عالمان دینی بود. کاری که امام راحلمان رضوان‌الله تعالی علیه کرد و کاری کارستان بود، اینکه اسلام ناب را از عرصه تئوری به میدان عمل و اجرا کشانید. حضرت امام، غبار غلیظ بدعت و تحریف و بد‌اندیشی و کج‌اندیشی را که در طول قرن‌ها بر چهره اسلام ناب نشسته بود، پاک کرد و اسلام ناب محمدی‌(ص) را همانگونه که در صدر بود، عرضه فرمود. داستان ما دقیقاً از همین نقطه آغاز شد.
شریعتمداری افزود؛ وقتی اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می‌نشیند، به معنای آن است که از خلوت‌نشینی در عرصه تئوری خارج شده و از این پس قرار است عملیاتی بشود. از این روی می‌توان و باید انقلاب اسلامی را احیای بعثت نامید. مدیرمسئول کیهان در ادامه گفت: یکی از اصلی‌ترین و جدایی‌ناپذیر‌ترین ویژگی اسلام ناب، ظلم‌ستیز بودن آن است. لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ. اسلامی که به پُر‌خوری مرفهان بی‌درد و کلان‌سرمایه‌داران در کنار فقر محرومان و مستضعفان تن بدهد اسلام نیست. شریعتمداری افزود؛ وقتی اسلام ظلم‌ستیز بر کرسی حاکمیت می‌نشیند، اولین و قطعی‌ترین اتفاقی که رخ می‌دهد آن است که نظام سلطه در مقابل آن به دشمنی بر می‌خیزد. چرا که موجودیت نظام اسلامی، موجودیت نظام سلطه را به چالش کشیده است. مدیر مسئول کیهان گفت در تمامی متون سیاسی آمده است که برای ارزیابی هویت یک نظام تازه تاسیس باید حد‌اقل ۳ سال از عمر آن بگذرد، ولی ما هنوز بسم‌الله نگفته درگیر بودیم. چرا؟ چون دشمن نیازی به بررسی سه ساله و چند ساله نداشت. می‌دانست چه اتفاقی افتاده است. اسلام ناب را می‌شناخت و برای منزوی کردن آن قرن‌ها تلاش کرده بود. می‌دانست اسلام نابی که بعد از رحلت پیامبر‌(ص) آن را به انزوا کشیده بودند، قرار است دوباره به میدان بیاید. شریعتمداری به اظهارات «اَبااِبان» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی اشاره کرد که روز ۱۷ بهمن ۵۷ یعنی چند روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفته بود؛ اگر آنچه در ایران در حال وقوع است، اتفاق بیفتد زلزله‌ای در منطقه و جهان ایجاد می‌کند که قبل از همه اسرائیل را به نابودی می‌کشاند.
وی افزود: با این حساب، درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است و از ماهیت طرفین درگیر ریشه می‌گیرد. میدان‌های درگیری تغییر می‌کنند ولی اصل درگیری مادام که طرفین بر هویت خود تاکید دارند، باقی می‌ماند که مانده است.
مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت؛ فقط یک مقایسه ساده میان شرایط ما و حریف در دو بازه زمانی ۴۳ سال قبل و این روزها، به وضوح نشان می‌دهد که آمریکا تمام برگ‌های برنده و اهرم‌هایی که در چنته داشته به میدان آورده و طرفی نبسته است .آشوب‌های خیابانی، کودتا، ترور، جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان، جنگ سفارتخانه‌ها، جنگ‌های نیابتی و اکنون تحریم‌ها که این نیز با همت دولت سیزدهم در خنثی‌‌سازی تحریم‌ها و خارج کردن مذاکرات از اولویت برنامه‌های نظام، رو به زوال است. در مقابل، ایران اسلامی طی ۴۳ سال گذشته روی قوس صعود بوده و هست. 
شریعتمداری گفت؛ حالا باید دید که حریف بعد از ناکامی در به کار گیری اهرم‌های سوخته، درگیری را به کدام عرصه کشانده است؟ و در پاسخ گفت؛ جنگ افکار با هدف تغییر دستگاه محاسباتی مسئولان و فریب افکار عمومی، عرصه کنونی این درگیری است. عرصه‌ای که با عنوان «جنگ شناختی» از آن یاد می‌شود. تسلیحات در جنگ افکار، رسانه‌ها هستند. مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنان خود به چند نمونه از ترفندهای دشمن در جنگ افکار اشاره کرد و راه‌های مقابله با آن را برشمرد.
مدیر مسئول کیهان درباره یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی که موجودیت غرب را به چالش کشیده است، گفت؛ اسلام یک باور است و جایگاه آن درون انسان‌هاست بنابراین مرزهای انقلاب با مرزهای جغرافیایی منطبق نیست و انقلاب برای صدور نیازی به ویزا ندارد. او به گزارش سه سال قبل اندیشکده آمریکایی اینترپرایز اشاره کرد که گفته بود، مکتب انقلابی ایران یعنی همان اسلام ناب که امام و رهبری پرچمدار آن هستند، وقتی به لبنان می‌رود، حزب‌الله را می‌سازد، به سوریه که می‌رود، جیش‌الوطنی را پدید می‌آورد، به فلسطین که می‌رود انتفاضه‌های پی‌در‌پی می‌آفریند، به یمن که می‌رود انصارالله را می‌سازد و در عراق جیش‌الشعبی را می‌آفریند.
شریعتمداری انگاره‌‌سازی را یکی از شگردهای دشمن نامیده و گفت؛ انگاره، تصویری از واقعیت است که واقعی نیست و البته باید رنگی از واقعیت داشته باشد تا فریبنده باشد. وی گفت؛ نمونه‌ای از انگاره‌‌سازی را می‌توان در تعامل جمهوری اسلامی با روسیه دید. افراد و جریاناتی که تمام وجود خود را به غرب گره زده بودند اکنون صحبت از «نه غربی نه شرقی» می‌کنند. راه مقابله با این انگاره‌سازی، مراجعه به مبنا است. «نه شرقی نه غربی» به معنای عدم وابستگی است نه ارتباط. همچنین شرق و غرب سیاسی با شرق و غرب جغرافیایی متفاوت است. حضرت امام از این جریانات با عنوان تفاله‌های آمریکا یاد کرده و می‌فرمود، آنها شوروی را مطرح می‌کنند که جنایات آمریکا فراموش شود. 
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه شرایط علمی، تکنولوژیک و نظامی و دفاعی ایران در سال‌های آغازین انقلاب و شرایط امروز اشاره کرد و ضمن آدرسی که از پیشرفت‌های معجزه‌گونه ایران اسلامی در عرصه‌های علمی و فنی ارائه کرد، تهدیدهای هر از چند‌گاه دشمنان را لاف گزاف دانسته و به عنوان مثال گفت؛ امروزه تمام منطقه و حتی تقریباً تمامی خاک اروپا در برد موشک‌های نقطه‌زن جمهوری اسلامی است و یا، هر پروازی که در آسمان فلسطین تحت اشغال رژیم صهیونیستی انجام شود، در رصد راداری ایران قرار دارد. 
مدیرمسئول کیهان در ادامه با تاکید بر اینکه سخنی از شعار و گزافه در میان نیست بلکه از بدیهیات قابل دیدن سخن می‌گوئیم به نمونه‌هایی از شکست آمریکا در مقابل ایران اسلامی نظیر زمین‌گیر شدن در عراق و لبنان و سوریه و فلسطین، ناتوانی در تسلط بر آب‌های خلیج‌فارس و ... اشاره کرد و گفت؛ حالا نگاهی به غرب آسیا بیندازید! چه می‌بینید؟ ویترینی از شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا. شریعتمداری با تشریح موارد یاد شده گفت؛ آیا به این واقعیت اذعان نمی‌کنید که اگر داعیه ابرقدرتی آمریکا را بر باد نداده بودیم، دیگران جرأت مقابله با آن را نداشتند و مثلاً اگر آمریکا را تحقیر نکرده بودیم، روسیه جرأت حمله به اوکراینی که تحت حمایت کامل آمریکا و غرب است را نداشت.
تجلیل از برگزیدگان جشنواره «حبیب»
گفتنی است، اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با ابتکار قابل تقدیر حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی در لبیک به ندای رهبری در نیمه شعبان دو سال گذشته جشنواره تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی را سامان داد و به نام شخصیت مؤمن و رسانه‌ای سوره «یس» یعنی «حبیب نجار» و همچنین «حبیب بن مظاهر» یار رسانه‌ای امام حسین‌(ع)، کلید زد.
در دومین جشنواره استانی «حبیب»، ۵۱۲ اثر به دبیر خانه دومین جشنواره حبیب توسط ۱۷۵ تشکل و مجموعه دینی ارسال شده است این آثار نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است و از برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف با اهدای جوایز تجلیل شد.
در این مراسم که مهمان‌های ویژه از جمله‌، آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، استاندار گیلان، شماری از مسئولان استان، به همراه جمعی از تشکل‌های دینی و مردمی حضور داشتند، از مدیرمسئول روزنامه کیهان به پاس تلاش‌های وی با عنوان «حبیب رسانه‌ای انقلاب اسلامی» تقدیر به عمل آمد.