kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

درگیری‌های خونین در شیخ جراح بین جوانان فلسطینی و صهیونیست‌ها

صهیونیست‌ها که به دنبال تسخیر کامل منطقه مهم «شیخ جراح» در قدس شرقی هستند، بار دیگر به منازل فلسطینیان یورش بردند و اقدام به پرتاب سنگ به سمت آنها کردند. در مقابل جوانان فلسطینی نیز مقابله به مثل کرده و شماری از آنها را راهی بیمارستان  کردند.
شنبه شب محله «شیخ جراح» که ماه‌ها پیش تحولات مشابه، خبرسازش کرده بود، به شدت نا آرام بود. 
بار دیگر ده‌ها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست به سمت شهروندان فلسطینی، منازل و خودروهای آنها یورش برده و سنگ پرتاب کردند که در نتیجه آن تعدادی از شهروندان فلسطینی زخمی و به اموال آنها خسارت وارد شد. 
شاهدان عینی می‌گویند، نیروهای نظامی صهیونیست نیز پس از یورش شهرک‌نشینان به ساکنان فلسطینی به صورت گسترده در داخل و اطراف محله شیخ جراح مستقر شده و از شهرک نشینان پشتیبانی می‌کردند.
در همین راستا، خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داده که این یورش تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم اشغالگر صورت گرفت و آنها به سمت شهروندان فلسطینی بمب‌های گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند. 
شبکه عبری زبان «کان» هم گزارش داده که، درگیری‌هایی بین نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان از یک سو و ساکنان فلسطینی از سوی دیگر رخ داده است.
ده‌ها خانواده فلسطینی در شهر قدس به ویژه در محله «شیخ جراح» و «سلوان»، بی‌وقفه در معرض تهدید نیروهای رژیم صهیونیستی هستند و این رژیم به آنها نسبت به تخلیه خانه‌های خود به نفع شهرک‌نشینان فشار وارد می‌کنند.
صبح دیروز تنش مجددا به محله «شیخ جراح» باز گشت و پس از درگیری‌های میان پلیس صهیونیست و معترضان و یهودیان و فلسطینیان از طرفین عده‌ای زخمی شدند. 
نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی شش فلسطینی را هم بازداشت کردند. یک صهیونیست نیز توسط یک راننده فلسطینی با خودرو زیر گرفته شد که در نتیجه آن، این شخص به شدت زخمی شد. راننده خودرو دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
گفتنی است اخیرا «مایکل بنیائیر» دادستان سابق رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل که گفته بود «اسرائیل یک رژیم آپارتاید است»، اذعان کرد تحقیقات مفصل او نیز نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی یک دولت آپارتاید و نژادپرست است.