kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 مغزهای کوچک زنگ زده
 رضا زنگنه: «ریچارد مدهرست روزنامه نگار و تحلیل گر انگلیسی گفته انقلاب اسلامی ایران تاریخ جهان را برای همیشه تغییر داد ولی یه عده اینجا معتقدن این نظام باید تغییر کنه و به سبک غربی اداره بشه و امان از مغزهای کوچک زنگ زده داخلی.»
 حمایت مردم از توافق خوب
 الهام عابدینی: «بر اساس پیمایش ملی انجام شده به سفارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، ۸۲ درصد از مردم با توافقی که در آن آمریکا تحریم‌های بعد از خروج از برجام را رفع نکند، مخالفند. اغلب مردم ایران از مذاکره و توافق حمایت می‌کنند ولی نتیجه و کیفیت توافق در اولویت بیشتری قرار دارد.»
 قدرت رسانه در تصویر ‌سازی
 عبداله گنجی: «اهل رسانه و تحلیل گران سیاسی می‌دانند که چطور دیکتاتوری رسانه‌ای غرب قریب‌الوقوع بودن جنگ اوکراین را به لحظه کرده‌اند. دیپلمات خارج می‌کنند و... این تصویر ‌سازی از روسیه برای جهان است. همان تصویری است که از ایرانی می‌سازند که 270 سال است به هیچ کشوری حمله نکرده است.»
 غرب آتش بیار معرکه است
 مرتضی قرقی: «۷ سال پیش که روس‌ها کریمه را اشغال کردند من در اوکراین در (دونتسک) بودم دو کشور در حالت نه جنگ نه صلح بودند وتبادل آتش بسیار‌اندک بود، رسانه‌های غربی تلاش داشتند اوضاع را بحرانی جلوه دهند در حالیکه اینطور نبود و غرب تلاش داشت روسیه را درگیر جنگ با اوکراین کند ولی موفق نشد.»
 شکاف طبقاتی یعنی این
 علیرضا گرائی: «طبق گزارش مجله فوربس ۰٫۳درصد از جمعیت ایران حدود۲۵۰میلیارد دلار دارایی دارند! طبق گزارش بانک جهانی تولید ناخالص داخلی ایران۱۹۱میلیارد دلار است! یعنی این عده، بیشتر از تولید ناخالص داخلی دارایی دارند، در حالی که عده‌ای لنگ نان شبشان هستند! این گسل طبقاتی است نه اختلاف طبقاتی.»
 استراتژی آمریکا
 کاربری نوشت: «خیلی عجیبه واقعا آمریکا به صورت سریالی متحدانش رو تنها میذاره اما باز دولت‌های غربگرا عبرت نمی‌گیرن و به حمایت آمریکا در روزهای سخت دلخوشن. این قسمت؛ اوکراین.»
 از مدرنیته بگو
 حسام الدین حائری زاده: «پلیس ایتالیا جسد خشکیده برصندلی پیرزن ۷۰ساله‌ای رو در خونه‌اش پیدا کرده که حدود ۲.۵سال قبل فوت کرده و کسی پیگیر زنده یا مرده بودنش نشده! در چهارسال اخیر انگلیس و ژاپن وزارت تنهایی ایجادکردن حالا ایتالیا هم باید راه‌اندازی کنه! هندسه مدرنیته البته سرنوشتی بهتر از این رقم نمی‌زنه.»