kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

اخطار معاونت گردشگری به هتل‌ها؛ گرانی و دریافت نرخ ارزی ممنوع!

 
 
همزمان با افزایش نرخ اقامت و دریافت نرخ ارزی از مسافران خارجی در برخی هتل‌ها، معاونت گردشگری این اقدام را «فاقد وجاهت قانونی» اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها اعلام کرد: پیرو بخشنامه صدور نرخنامه تاسیسات گردشگری در تاریخ ۲۷/۷/۱۴۰۰ و با توجه به گزارش‌های دریافت شده درباره رعایت نشدن مفاد آن بخشنامه در برخی تأسیسات گردشگری، تاکید می‌شود بازه زمانی اعتبارِ نرخنامه، از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ بوده و هرگونه تغییر نرخ و صدور نرخنامه جدید در این بازه زمانی ممنوع است. همچنین نرخ تاسیسات گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی باید یکسان باشد. هرگونه اقدام برای تعیین نرخ متفاوت برای گردشگران داخلی و خارجی از سوی بهره‌برداران تأسیسات گردشگری و الزام به دریافت وجه به صورت ارزی، فاقد وجاهت قانونی است.
گفتنی است، نرخ اقامت در هتل از مهرماه امسال تا ۳۰ درصد افزایش داده شد، درحالی که برخی هتل‌داران با توجه به نرخ تورم در کشور و رشد قیمت‌ها به‌ویژه در اقلام خوراکی و هزینه حامل‌های انرژی درخواست افزایش قیمت بین ۷۰ و ۱۰۰ را درصد داشتند. همچنین برخی از هتل‌ها با تعیین دو نرخ برای مسافر داخلی و خارجی اقدام به دریافت ارز و یا نرخ ارزی و دریافت معادل آن به صورت ریال می‌کنند که منجر به افزایش هزینه اقامت شده است.