سازمان غذا و دارو اثر بخشی دُز تقویتکننده واکسن «رازی کووپارس» را تأیید کرد
مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو اثر بخشی واکسن رازی کووپارس را برای دُز سوم یا تقویتکننده تائید کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا اینانلو گفت: بر اساس ارزیابی نتایج به دست آمده از مطالعات بالینی دُز تقویتکننده واکسن رازی در افراد ۱۸ سال به بالا، این واکسن ایمنی زایی و اثربخشی لازم را دارد.
نتایج مطالعه نشان داده است بیشترین اثر بخشی در افرادی است که واکسنهای غیر فعال سینوفارم و برکت را در دُزهای اولیه دریافت کردهاند.
به گفته فلاح مهر آبادی سخنگوی پروژه واکسن رازی کوو پارس، این واکسن میتواند به عنوان دُز یادآور تمامی پلتفرمهای استفاده شده در کشور تزریق شود و تا ۱۸ برابر میزان آنتی بادی خنثیکننده را افزایش دهد.