kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
نتایج یک نظرسنجی نشان داد

تورم و افزایش جرم و جنایت‌، بزرگ‌ترین نگرانی امروز مردم آمریکاست

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، بیش از ۸۰ درصد مردم آمریکا، بزرگ‌ترین نگرانی خود را تورم و نرخ بالای جرم و جنایت در این کشور بیان کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» در گزارشی با اشاره به «افزایش نگرانی‌ها در آمریکا درباره تورم و موج گسترده جرم و جنایت در این کشور» نوشته: «نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، تورم و جرم و جنایت از جمله مواردی هستند که بیش از دیگر مسائل، نظر مردم را به خود جلب کرده است. بر اساس این نظرسنجی، بیش از
۸۰ درصد مردم، بزرگ‌ترین نگرانی خود را تورم و نرخ بالای جرم و جنایت در این کشور بیان کرده‌اند...این‌ها مسائلی است که دموکرات‌ها در کل به فراموشی سپرده‌اند و در عوض بحث حق رای و تغییر دادن مقررات فیلی باستر (آبستراکسیون) را در مجلس سنای آمریکا در دستور کار قرار‌داده‌اند.»
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما «تام باوِن»، یکی از بنیانگذاران «رییل کلییر پالیتیکز» در گفت وگو با مجری برنامه‌ی «فاکس نیوز» درباره‌ مهم‌ترین مسائل پیش روی مردم آمریکا، تبادل نظر کرده و گفته: «مشکلی که دموکرات‌ها دارند با توجه به شکست سیاست «از نو بهتر بسازیم» که در دستور کار قانونگذاری داخلی بایدن قرار داشت؛ آنها حالا چاره‌ای ندارند جز اینکه در جست وجوی طرح جایگزین باشند. «تام باوِن» درباره اشاره‌ بایدن به افزایش قیمت‌ها و تورم رو به رشد نیز این طور موضع گرفته که: «درست است که بایدن به این مسائل اشاره می‌کند، اما هیچ گروه ضربتی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و دامن زدن به تورم تشکیل نداده است. شاخص‌ترین موضوعی که هم اکنون مشکل اصلی مردم است از دیدگاه رئیس‌جمهور فوریت ندارد و برای او اولویت به شمار نمی‌آید.»
تازه‌ترین نظرسنجی که پایگاه اینترنتی«رییل کلییر پالیتیکز» انجام داده نیز، نشان می‌دهد ۴۱.۲ درصد از مردم آمریکا از عملکرد جو بایدن در جایگاه رئیس‌جمهور رضایت دارند و ۵۴.۹ درصد هم، عملکرد او را تایید نمی‌کنند. اما در نظرسنجی فاکس نیوز، از شرکت کنندگان پرسیده شده اگر انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ همین امروز برگزار می‌شد به چه کسی رای می‌دادید؟ ۳۶ درصد از مردم گفته‌اند رای شان باز هم بایدن است. اما ۶۰ درصد از رای دهندگان گفته‌اند پشیمانند و به فرد دیگری به جز بایدن رای می‌دادند.