kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
یادی از شهید حمید قشونی

مرگ آگاه (حدیث دشت عشق)

بسیجی شهید حمید قشونی، چهارم فروردین سال 1349 در شهر ویس دیده به جهان گشود. وی از همان کودکی فردی پرجنب و جوش و فعال بود، در تابستان‌های گرم خوزستان در کنار پدر در مزارع کشاورزی کار می‌کرد، هرچند که پدرش را در سن 12 سالگی از دست داد و در آغوش پر مهر و محبت مادر پرورش یافت و تحصیلات خود را ادامه داد.

برخورداری از اخلاق پسندیده و توجه خاص به نماز و دیگر امور دینی از همان کودکی او را از دیگر افراد خانواده و دوستان متمایز کرده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل بسیج مستضعفین در ویس، به همراه دیگر دوستان به عضویت آن درآمد و بخش مهمی از زندگیش در بسیج و ماموریت‌های مختلف آن سپری شد.
در دوران دفاع مقدس از سوی گردان کربلا لشکر هفت ولیعصر(عج) خوزستان به جبهه رفت و در عملیات والفجر هشت شرکت کرد که در روز بیست و یکم بهمن سال 1364 در فاو عراق به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر ویس آرام گرفت. شهید حمید قشونی در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «سلام و درود فراوان به امام زمان(عج) و نایب بر حق ایشان امام خمینی ارواحنا له‌الفدا و سلام و درود به مادر عزیزم که زحمت‌های زیادی برای بزرگ کردن و تربیت من کشیده است، مادر جان امیدوارم که بعد از شهادت من افسوس نخوری و به حرف دیگران گوش ندهی که چرا گذاشته‌ای به جبهه بروم چون مرگ به منزله شتری است که در خانه هر کس می‌نشیند و هیچ فراری هم نیست که بتوان از مرگ گریخت.»