کارگروه رسیدگی به مسائل عرصه مستند در وزارت ارشاد تشکیل میشود(اخبار ادبی و هنری)
در پی انتشار مطلبی با عنوان «رنجنامه مستندسازان» در کیهان، وزیر ارشاد دستور تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مطالبات و انتقادات مطرح شده از سوی مستندسازان در این نامه را داد.
روز گذشته در صفحه تصویرروز کیهان، نامه گروهی از فعالان و هنرمندان عرصه مستند با عنوان «رنجنامه مستندسازان» به چاپ رسید که شامل افشاگری درباره برخی از کژتابیها در مدیریت عرصه مستند و همچنین طرح برخی از مطالبات از سوی این مستندسازها بود. این مطلب، خیلی زود با واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شد.
مهدی نورعلی شاهی، مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد روز گذشته در تماس با ما اطلاع داد که دکتر مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور داد تا کارگروهی جهت رسیدگی به انتقادات و مطالبات مطرح شده از سوی فعالان عرصه مستندسازی در «رنجنامه مستندسازان» تشکیل شود. این کارگروه به زودی برگزار و در آن مسائل مطرح شده در این مطلب که چکیدهای از مسائل و مشکلات عرصه سینمای مستند و مدیریت این عرصه است، بررسی و حل و فصل خواهد شد.