kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* با هدف‌گذاری‌هایی که در سفر آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری به روسیه و ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور صورت گرفته افق‌های روشنی در انتظار همکاری‌های اقتصادی دو کشور به وجود آمده به طوری که می‌توان گفت نقشه راه جدیدی در روابط دو کشور ترسیم شده است.
سروش
* برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب به سفر مهم و تأثیرگذار رئیس‌جمهورمان به روسیه در صفحه اول روزنامه‌های خود نپرداختند. ولی اگر این سفر به آمریکا بود قطعاً تیتر یک روزنامه‌هایشان می‌شد!
جمالی‌نسب
* شهید حاج قاسم سلیمانی در مورد تهاجم فرهنگی دشمنان می‌گوید: «تهاجم فرهنگی این است که بچه‌های ما شخصیت‌هایی چون شهید قاسم میرحسینی‌ها و دیگر شهدا را نشناسند. جوانان باید چنین شخصیت‌هایی را برای خودشان الگو قرار دهند.» علی‌رغم چاپ زندگی‌نامه بسیاری از شهدا، هنوز هم جای کار بسیاری دارد. ناشران انقلابی این اسطوره‌های صبر و مقاومت در جنگ 8 ساله علیه ملت توسط صدام و نیز مجاهدان بی‌نظیر مدافع حرم را به جوانان بشناسانند تا به دنبال الگوهای حقیقی بروند نه الگوهای ساختگی و پوشالی.
اکبرزاده
* چین بیشترین همراهی را با ایران در مذاکرات وین داشته است و همواره در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب مقاومت کرده است. بنابراین ضرورت دارد کشورمان با توجه به تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا روابط تجاری خود را با چین که دومین اقتصاد بزرگ دنیاست بهبود ببخشد. اجرای قرارداد 25 ساله یک فرصت ویژه اقتصادی برای ایران است که منجر به بهبود اقتصادی و بهبود رتبه اقتصادی کشور از 9 به پایین‌تر خواهد شد. به همین علت است که غربگرایان این طور مضطرب و پریشان، خود را به در و دیوار می‌زنند.
صفری
* یک روزنامه ستایش‌کننده دولت روحانی در یادداشت اخیر خود هشدار داده کشور به پرتگاه نزدیک شده است. در جواب این سیاه‌نمایی عرض می‌کنم در شرایطی که وضعیت همه‌گیری کرونا در آمریکا و اروپا به حالت بحران رسیده و وضعیت قرمز است در کشور ایران با تلاش‌شبانه‌روزی مدافعان سلامت و همت مسئولان برای تأمین و توزیع واکسن وضعیت در اکثر شهرهای کشور آبی شده و از طرف دیگر در ماههای اخیر شتاب تورم متوقف گردیده و به عبارتی تورم به کنترل درآمده است. کار اصلاح‌طلبان و کنار زده شده‌های از قدرت نادیده گرفتن موفقیت‌های دولت جدید شده است. خجالت نکشند و خیلی رو راست به مردم بگویند کار ویژه آنان سانسور اخبار مثبت و یأس‌آفرینی در جامعه است.
قلعه‌وند
* مردم کشورمان باید در جریان باشند که فرماندهان گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب الاحوازیه که محاکمه سرکرده آن به جریان افتاده بین کشورهای اروپایی و عربستان سعودی در رفت و آمد بوده‌اند. در ضمن شهروندان عادی از جمله زنان و کودکان مورد هدف اقدامات تروریستی این گروهک قرار گرفته و برادران و خواهران فارس و عرب هر دو از قربانیان جنایت‌های این گروهک تروریستی هستند.
یعقوبی
* امیدوارم امارات با این گوشمالی که یمن به او داد حساب دستش آمده باشد و پای خود را از جنایت بیشتر علیه ملت مظلوم یمن کنار بکشد و الا این طور که پیداست باید منتظر ضربات دردناک‌تر مردم یمن باشد.
ثامنی
* رژیم آل سعود که ناتوان از پاسخگویی به انصارالله است، انتقام حمله به مراکز اقتصادی، نظامی، صنعتی و نفتی خود و همپیمانانش را با بمباران مناطق مسکونی و به شهادت رساندن زنان و کودکان یمنی می‌گیرد. مراکز و سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشری هم که کماکان خود را به خواب زده‌اند.
رضا موسی
* موضوع آسیب‌های اجتماعی همواره از جمله دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب بوده و تاکنون نشست‌های متعدد دوره‌ای با مسئولان مربوطه در حضور ایشان برگزار شده است. اکنون نوبت متولیان امر است که گزارش بدهند در خصوص رفع این معضلات چه برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌اند و چه قدر از آن‌ها عملی شده است.
سرلک
* ماکرون عالی‌ترین مقام رسمی کشور فرانسه گفته تعرض به زنان کشورش به حدی‌ زیاد شده که بیشتر آنها جرأت نمی‌کنند سوار اتوبوس و قطار شهری بشوند. پیشنهاد می‌کنم اختلاط زن و مرد را آزاد بکنند و الزام حجاب را بردارند تا مر‌دان این جامعه چشم و دل سیر بشوند!
سیدین
* تا قبل از اینکه اخبار حوادث تعرض به زنان در کشورهای اروپایی مثل فرانسه بالا بگیرد تصور بعضی از ما مردم ایران این بود که در کشورهای غرب همه آزادانه و در شرایط کاملاً فرهنگی و در رفاه زندگی می‌کنند ولی واقعیت امروز این کشورها چیز دیگری را نشان می‌دهد. گویا باید پلیس را دو برابر کنند تا جلوی تعرض را بگیرد البته اگر جواب بدهد.
موسوی
* چند خواننده که در حرفه خودشان هم تعریفی ندارند به عنوان بازیگر و نقش اول چند فیلم به‌کارگیری شده‌اند. گویا پشت صحنه گردش مالی زیادی در کار بوده که شاهد چنین اتفاق عجیبی هستیم. مسئولین فرهنگی و نهادهای سینمایی لازم است این وضعیت را اصلاح کنند.
خرّم
* در برنامه تلویزیونی خندوانه سیاست‌های دستگاه دیپلماسی کشور به سخره گرفته می‌شود در حالی که در 8 سال گذشته مجری این برنامه و افراد دعوت شده لام تا کام علیه خسارت‌آفرینی‌های بی‌حد و مرز دولت قبلی حرف نمی‌زدند.
6158---0936
* با توجه به گذشت بیش از 5 ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم ضروری است دولت به تغییر مدیران میانی اهتمام بیشتری داشته باشد.
تربتی
* براساس نظر کارشناسان امیکرون، مثل آتش زیر خاکستر است. لذا از همه هم‌وطنان درخواست می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند
تا خدای ناکرده دوباره کشور مثل نیمه اول امسال با افزایش مرگ و میر و تعطیلی کسب و کارها مواجه نشویم.
عطیفی