kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
رئیس ‌بنیاد مسکن کشور خبر داد

پرداخت وام دویست میلیونی مسکن این هفته آغاز می‌شود

رئیس‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد برای ساخت مسکن روستایی این هفته آغاز می‌شود.
 
 
 
 
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: 
 
مهندس اکبر نیکزاد در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با بیان اینکه باید سالانه 400 هزار واحد مسکونی سهم بنیاد مسکن در روستا‌های کشور ساخته شود، افزود: 212 هزار و ۳۰۷ واحد مسکن در حال ساخت است.
مهندس نیکزاد خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن برای اهداف بسیار ارزشمندی تاسیس شده که خوشبختانه طی چهار دهه گذشته در کشور خدمات خوبی به مردم ارائه کرده‌ است. اما برای رسیدن به هدف باید تلاش و مجاهدت مضاعف شود.
وی با اعلام این خبر که متوسط مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور به 50 درصد رسیده که در استان لرستان بالای 70 درصد است، افزود: کار مقاوم‌‌سازی درصد باقی‌مانده سخت‌تر است، چون اکثر کسانی که توان مالی پایینی دارند نتوانستند منازل‌شان را نو‌سازی کنند. لذا ما باید تلاشمان را مضاعف کنیم تا به نتیجه نهایی برسیم و شاهد جشن مقاوم‌‌سازی مسکن روستایی در کشور باشیم.
نیکزاد با بیان اینکه کسانی که در بنیاد مسکن فعالیت داشته‌اند هرجا مأمور شدند موفق عمل کردند، خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر حدود 11مدیرکل بازنشسته و یا جابه‌جا شدند که همه انتصابات از بدنه بنیاد مسکن و با اولویت نیروهای جوان بوده است.
رئیس بنیاد انقلاب اسلامی کشور؛ کار این نهاد را به خاطر محرومیت روستاییان و اینکه این بنیاد یک ریال بودجه جاری دولتی ندارد، دشوار دانست و افزود: بنیاد مسکن نه تنها بار مالی برای دولت ندارد‌، بلکه به‌ محض اینکه نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه می‌شود نیرو‌ها و بانک ماشین‌آلات بنیاد مسکن از همان لحظه وقوع حادثه به میدان می‌روند و با حضور در مناطق آسیب‌دیده به مردم  اطمینان می‌دهیم که تا رفع مشکلاتشان پای کارهستیم.
نیکزاد با بیان به اینکه حدود 80 درصد درآمد کشور از مالیات و نفت صرف بودجه جاری می‌شود، اظهار کرد: بدنه دولت روز به روز درحال بزرگ‌تر شدن است. لذا به‌هیچ عنوان نمی‌توان از دولتی که بدنه‌اش روزبه‌روز در حال بزرگ‌تر شدن است توقع تحول اقتصادی داشت.