kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

اعلام آمادگی حشدالشعبی برای همکاری با ارتش به منظور ریشه‌کنی کامل داعش در عراق

 
 
رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی عراق با تسلیت به خانواده‌های شهدای اقدام تروریستی داعش در دياله، آمادگی کامل بسیج مردمی را برای همکاری با نیروهای مسلح عراق به منظور مقابله با بقایای این گروهک اعلام کرد.
منابع عراقی، صبح روز جمعه، گزارش دادند که عناصر گروهک تروریستی داعش به یک مقر ارتش عراق در ناحیه «العظیم» واقع در استان دیالی (شرق) حمله کرده‌اند. گفته شد، در پی این حمله، ۱۱ نیروی ارتش عراق از جمله یک افسر به شهادت رسیده‌اند. این حمله تروریستی با واکنش‌های مختلفی رو‌به‌رو شد.
«فالح الفیاض»، رئیس‌سازمان بسیج مردمی عراق (حشد‌الشعبی) با تسلیت به خانواده‌های شهدای این اقدام تروریستی آمادگی کامل بسیج مردمی را برای همکاری با نیروهای مسلح عراق اعلام کرد. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مردم عراق جمعه را با شنیدن خبرفاجعه باری آغاز کردند که دل هر انسانی را به درد می‌آورد و وجدان هر فرد دلبسته به کشور را به لزره می‌اندازد. در پی حمله فریبکارانه به مواضع نیروهای مسلح در منطقه العظیم استان دیاله، 11 نفر از فرزندان نیروهای مسلح شهید و آسمانی شدند. حشد‌الشعبی این جنایت و مصیبت را به خانواده‌های شهدا و فرزندان میهن تسلیت می‌گوید و با آنها ابراز همدردی می‌کند. ما با نیروهای مسلح به منظور پیگرد تروریست‌های باقی مانده و کسانی که برای خدشه وارد کردن به امنیت و ریختن خون مردم برنامه دارند، همکاری می‌کنیم و همه امکانات حشد‌الشعبی را در خدمت این هدف مشترک قرار می‌دهیم.» 
رئیس‌حشد‌الشعبی همچنین افزود: «همانگونه که ما پیشتر بر سر یک مسئله مبارزه می‌کردیم و توانستیم از نظر نظامی تروریسم را شکست دهیم پس به اذن خدا می‌توانیم تروریست‌های باقی مانده را نابود کنیم و عراق را به صورت کامل از شر این گروه جنایتکار نجات دهیم.»
از سوی دیگر «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، نشست فوق‌العاده‌ای را با فرماندهان امنیتی و نظامی در مقر فرماندهی عملیات مشترک به منظور رایزنی درخصوص حمله اخیر به استان دیالی برگزار کرد. الکاظمی گفت: «باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش کمرشان شکسته است و به طور مکرر و بی‌هدف مرتکب جنایت می‌شوند که تمام موجودیت خود را روی زمین از دست داده‌اند و لانه‌های آنها یکی پس از دیگری زیر پای نیروهای مسلح ما ساقط می‌شوند.» همچنین «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق، با انتشار توئیتی حمله تروریستی در دیالی را محکوم کرد و آن را حمله تروریستی بزدلانه و تلاشی نفرت‌انگیز و شکست‌خورده برای هدف قرار‌دادن امنیت این کشور دانست.
«ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق، نیز به این حمله واکنش نشان داد و اعلام کرد که باید در برابر حامیان داعش در داخل کشور مقابله و آنها را رسوا کرد. به گزارش تسنیم، العسکری افزود: «مقابله با داعش مستلزم این است که پوزه سیاستمدارانی که در حمایت از داعش نقش دارند، به خاک مالیده شود.» وی همچنین فاش کرد: «یکی از سیاستمداران ماه پیش با همکاری یکی از شیوخ عشایر ارتشی جنایتکار در قالب و شکل جدید تأسیس کرد که بخشی از این ارتش برای از بین بردن آخرین امیدهای ملت عراق به بغداد منتقل شده است.»
سازمان ملل نیز با محکوم کردن حمله داعش دربیانیه‌ای اعلام کرد که حمله بزدلانه اخیر این گروه تروریستی، تلاشی برای بی‌ثباتی کشور عراق است. به گزارش ایسنا، همچنین در این بیانیه‌ آمده است که حمله اخیر داعش و کشته شدن ۱۱ سرباز عراقی نشان داد که هنوز تهدیدات داعش جدی است و باید با آن به سختی مقابله کرد.