kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا

سن تزریق واکسن کرونا به کودکان کاهش یافت

 


سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: ستاد ملی کرونا مصوب کرد که واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال در کشور به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز شود، استاندار تهران از کاهش سن تزریق واکسن کرونا به ۹ سال خبرداد.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درخصوص مصوبات پیشنهادی برای تصویب در ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس‌جمهور در جلسه دیروز اظهارداشت: بر این اساس، با توجه به لزوم آمادگی کامل مراکز درمانی مقابله با کرونا؛ اجرای ماده 27 قانون جمعیت مبنی بر به کارگیری خانم‌های پزشک دارای فرزند در محل سکونت به مدت 6 ماه به تعویق می‌افتد و مطابق روال قبلی وزارت بهداشت خدمت می‌کنند. به گزارش وبدا، محمد‌هاشمی افزود: همچنین، ستاد مصوب کرد که واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال در سراسر کشور به صورت پلکانی و با رضایت والدین آغاز شود. وی بیان داشت: فعالیت مدارس نیز به قوت خود باقی بوده و تعطیل نیستند و چنانچه ستاد ملی کرونا تصمیمات جدید اتخاذ کند، اعلام خواهد شد.
کاهش سن تزریق واکسن کرونا به ۹ سال
از سوی دیگر استاندار تهران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سن واکسیناسیون کودکان از ۱۲ سال به ۹ سال کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن منصوری در جلسه دیروز ستاد مقابله با کرونای استان تهران اظهارداشت: امروز صبح در ستاد ملی کرونا تصمیم بر این شد که سن تزریق واکسن کرونا برای کودکان، از ۱۲ سال کاهش یابد و برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسن تزریق شود.
منصوری افزود: طبق گزارشی که در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت، واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال به صورت داوطلبانه و با رضایت اولیاء در دستور کار قرار می‌گیرد و کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است درباره نوع واکسن کرونا بررسی کند.
وی ادامه داد: تا امروز، افراد بالای ۱۲ سال را واکسینه می‌کردیم، اما از امروز سن واکسیناسیون از ۹ سال شروع می‌شود، این موضوع را دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دهند و مبانی علمی آن کاملا رعایت شود.
به نظر می‌آید کاهش سن تزریق واکسن به 9 سال که استاندار تهران اعلام کرد بخشی از همان پلکانی بودن کاهش سن واکسیناسیون به 5 تا 11 سال است که سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از آن خبر داد.