kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
اسپانیا

بارش برف نیم متری و موج سرمای شدید

 

اسپانیا در حالی میزبان نخستین موج سرما و طوفان زمستانی شده که دمای هوا در برخی مناطق این کشور تا
۱۲ درجه زیر صفر کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از نشریه بِینته مینوتوس، موج سرما، طوفان و برف و باران مناطق وسیعی از اسپانیا را در بر گرفته و دمای هوا در برخی مناطق این کشور را تا ۱۲ درجه زیر صفر کاهش داده است.
علاوه‌بر کاهش دما در سراسر اسپانیا، طوفان و موج سرما موجب جاری شدن سیل، سقوط درختان و همچنین تاخیر و مشکلاتی در تردد خودروها در برخی مناطق این کشور شده است.
بارش برف به‌اندازه‌ای شدید بود که ۱۰ منطقه اسپانیا از جمله آراگون، کاستیا- لا مانچا، لئون و لا ریوخا در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
این طوفان همچنین منجر به بارش باران سیل‌آسا در استان آلیکانته در منطقه والنسیا و جنوب کاتالونیا شده است. بارش شدید باران در منطقه تارراگونا، روز دوشنبه را به بارانی‌ترین روز نوامبر از سال ۱۹۲۰ تبدیل کرد.
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی اسپانیا، جریان هوای سرد زمستانی تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.
از طرفی شدت گرفتن سرمای زمستان می‌تواند موجب افزایش نگرانی‌ها از تشدید بحران و افزایش بهای انرژی شود که بیش از هرچیز بر دوش مردم عادی سنگینی خواهد کرد.
موج سرما در حالی دوباره راه اسپانیا را در پیش گرفته است که بارش سنگین برف سال گذشته در مادرید پایتخت این کشور، جان چهار نفر را گرفت و باعث ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی در شبکه حمل‌ونقل در این کشور شد.
ارتفاع برف در شهر مادرید بین ۲۵ تا ۵۰ سانتی‌متر گزارش شد و آژانس هواشناسی دولتی اسپانیا اعلام کرد این سنگین‌ترین برف در مادرید از سال ۱۹۶۳ تاکنون بوده است.