kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

راهیابی ۴۰۰ اثر به جشنواره سراسری «حبیب حرم»

دبیر چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری حبیب حرم از راهیابی ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان‌ در چهار بخش شعر، ادبیات داستانی، عکس و نمایش خبر داد.

 

همدان- خبرنگار کیهان:

امیر ترکاشوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری حبیب حرم در بخش شعر ۲۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره اسال شد که از این تعداد ۲۳۷ اثر به مرحله  داوری راه یافتند افزود: در پایان هشت اثر در دو سطح کلاسیک و سپید به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در بخش داستان، ۳۷ اثر به مرحله داوری راه یافتند که سه اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم و یک نفر شایسته تقدیر است عنوان کرد: در بخش عکس از ۸۸ اثر ارسالی به سه اثر جایزه تعلق خواهد گرفت.
 دبیر این جشنواره یادآور شد: فراخوان این جشنواره در محورهای سیره سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی، خانواده‌های شهدای مدافع حرم، جبهه مقاومت، استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت و در بخش ویژه به نقش شهید همدانی در کنار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی و نیز شهید بهروز مرادی به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور داده شد.
وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره چهارم آذر ماه برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد خاطرنشان کرد: سخنران این مراسم سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری«مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت
بقیه‌الله الاعظم(عج)» است.