kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

داورزنی: هدف والیبال حضور در جمع ۴ تیم برتر جهان و المپیک است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: از اصلی‌ترین برنامه‌های تیم ملی مردان حرکت به سمت قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان و المپیک است.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در مورد تدوین آرمان‌های والیبال ایران تا پایان سال ۲۰۲۴ اظهار داشت: قرار نیست که بدون آرمان و بدون هدف مشخص حرکت کنیم. برای برنامه‌ریزی و هم‌راستا کردن نیروها نیاز به هدف‌گذاری و تعیین مسیر داریم. از ابتدای حضور در فدراسیون والیبال آرمان‌هایی مثل حضور در لیگ جهانی یا قهرمان شدن در آسیا و بازی‌های آسیایی تعیین کردیم که در زمان خودش به‌زعم اهالی والیبال دست‌نیافتنی و باورنکردنی بود، ولی با هدف‌گذاری، استفاده از پتانسیل و نیروی خاموش موجود در والیبال، برنامه‌ریزی و صرف فعل خواستن، این مسیر دشوار را پیمودیم تا جایی که اکنون حضور والیبال ایران در سطح اول والیبال جهان به یک باور عمومی بدل شده است.
وی افزود: طبیعتا در خصوص تیم ملی مردان حفظ عنوان قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی برای فدراسیون ملاک عمل است و حرکت به سمت قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان و المپیک اصلی‌ترین برنامه خواهد بود. همچنین در بخش زنان هم مهمترین هدف رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیاست تا پس آن به حضور درخشان در عرصه جهانی چشم داشته باشیم.
داورزنی در پایان گفت: در والیبال ساحلی هم بعد از کسب قهرمانی رده‌های سنی در آسیا، پتانسیل حضور درخشان در مسابقات جهانی و همچنین صعود به المپیک را در این بخش می‌بینیم که هدف‌گذاری فدراسیون تحقق این اهداف است.