kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
شاباک باز هم تحقیر شد

سرگیجه صهیونیست‌ها از دستگیری جاسوس در خانه وزیر جنگ اسرائیل

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که مستخدم منزل وزیر جنگ این رژیم به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است.


روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص در گزارشی مدعی شد که «اورن گورن» کارگر منزل «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که اخیرا به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است، در ازای دریافت ۷ هزار دلار حاضر به همکاری با گروه هکری «سایه سیاه» شده است.
وکیل مدافع گورن در همین رابطه به رسانه‌های صهیونیست گفته است که انگیزه موکل وی برای نزدیک شدن و همکاری با گروه هکری مزبور که به ادعای صهیونیست‌ها، گروهی ایرانی است، فقط جنبه مالی داشته است و وی هیچ‌گونه قصدی برای آسیب به امنیت این رژیم نداشته است.
وکیل گورن افزود که وی به اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده دسترسی نداشته و به همین دلیل هرگز تصور نمی‌کرده است که در چنین وضعیتی قرار بگیرد. پیشتر رسانه صهیونیستی جروزالم پست در خبری اعلام کرده بود کارگر نظافتچی منزل بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است.
درز اطلاعات محرمانه
طبق اعلام این رسانه، وی با گروه هکری سایه سیاه ارتباط داشته و پیشنهاد کرده است تا اطلاعاتی مرتبط با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جمله اطلاعات محرمانه در رایانه او را در اختیار طرف مقابل قرار دهد.
گزارش پلیس در این باره حاکیست، «اورن گورن» از طریق یک شبکه اجتماعی به فردی مرتبط با ایران مراجعه کرده و با توجه به دسترسی‌اش به خانه وزیر جنگ، پیشنهاد کمک به طرق مختلف داده است.
شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) همچنین مدعی است که «اورن گورن» بدافزاری را که اجازه دسترسی به رایانه بنی گانتز را به هکرها داده، در رایانه وی نصب کرده است.
به گزارش مشرق، وب سایت عبری زبان دبکا در این رابطه نوشت:«رابطه عجیب بین بنی گانتز، رئیس‌سابق ستاد ارتش اسرائیل و هکرهای ایرانی حداقل سه سال است ادامه دارد که از‌آوریل ۲۰۱۹ شروع شد. در سال ۲۰۱۹ خبری مبنی بر اینکه عناصر متخاصم ضد اسرائیلی به گوشی شخصی گانتس نفوذ کرده‌اند منتشر شد که مثل بمب سر و صدا ایجاد کرد. در همین حال شواهد قابل توجهی مبنی بر اینکه اینها، هکرهای ایرانی هستند نیز وجود داشت».
دبکا در ادامه نوشت:« شکی نیست که «اورن گورن» از قبل از سال ۲۰۱۹ در خانه گانتز کار می‌کرده است و این احتمال وجود دارد که او به هکرهای ایرانی این امکان را داده است که به گوشی گانتز نفوذ کنند...ماجرای نفوذ به تلفن گانتز در سال ۲۰۱۹ مسکوت ماند و هیچ تحقیق جامعی در مورد این موضوع انجام نشد. اما اگر واقعاً عمری گورن پشت این اقدام بود، خود این واقعیت که هیچ کس به او شک نکرد یا او را مورد بازجویی قرار نداد، او را تشویق کرد که به اقدامات خود ادامه دهد». در بخش دیگری از این گزارش آمده است:«طبق اطلاعاتی که در اختیار ماست، «اورن گورن» و همسرش هفته‌ای دو بار در خانه گانتز و خانواده‌اش حاضر می‌شدند. هر بار به مدت شش ساعت خانه را تمیز و مرتب می‌کردند. خانوده گانتز گاهی در خانه حضور داشتند و گاهی هم حضور نداشتند. اورن گورن و همسرش کلیدی داشتند که با آن وارد خانه می‌شدند و می‌توانستند در یک خانه خالی از افراد خانواده، بدون مزاحمت رفت و آمد کنند.اینکه چرا هیچ کس به فکرش نرسید که یک نگهبان را بالای سر زن و شوهر نظافتچی بگذارد تا از آنها مراقبت کند، مشخص نیست.»
سرگیجه صهیونیست‌ها
دبکا در ادامه نوشت:«چه کسی «اورن گورن» را به خانواده گانتز معرفی کرد؟ چگونه خانواده قبل از انجام تحقیقات امنیتی همه‌جانبه او را برای کار در خانه قبول کردند؟ نه تنها پاسخی برای همه این سؤالات وجود ندارد، بلکه در اطلاعات ارائه شده به ما دست سنگینی احساس می‌شود که سعی می‌کند حقایق را پنهان کند. آیا این دست گانتز، همکارانش یا شاباک است؟!؛ ما پاسخی نداریم.».
در این گزارش آمده است: «شاباک با سالها تاخیر، «اورن گورن» را ردیابی کرد...نمی دانیم که گورن چه چیزهای دیگری را از ما پنهان می‌کند که در دنیای سیاه اینترنتی «دارک نت» قابل استفاده است.»
دستگیری مستخدم منزل وزیر جنگ رژیم اسرائیل، صهیونیست‌ها را دچار سرگیجه و آشفتگی کرده و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را مجددا تحقیر کرده است.