kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

پیشنهاد رئیس سازمان سینمایی به مجلس برای بازنگری در مالیات هنرمندان(اخبار ادبی و هنری)

رئیس سازمان سینمایی با حضور در مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارشی از وضعیت، مشکلات و چالش‌های سینما، از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست کرد قانون اخذ مالیات هنرمندان بازنگری شود.


محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با حضور در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت، مشکلات و چالش‌های سینما، موضوعاتی همچون محتوای ضعیف فیلم‌های تولید شده، تحول در سینماى کشور، قدرت حاکمیت غیررسمی ‌در عرصه هنر، نظارت همراه با برنامه‌ریزی از طرف وزارت ارشاد، تعیین بسته زمانی مشخص‌شده برای رسیدن به اهداف، حفاظت از فرهنگ در قالب سینما، همچنین حمایت از فیلمسازان انقلابی، مشکلات معیشتی هنرمندان در دوران کرونا، بیمه هنرمندان و اصلاح آیین‌نامه سازمان سینمایى و ضرورت‌های پیش رو به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه داد.
وی با بیان اینکه حوزه سینما پرچالش‌ترین حوزه مدیریتی در عرصه فرهنگ و هنر است عنوان کرد: بدون شک، رسانه سینما بسیار تاثیرگذار، نافذ، رخنه‌گر و جهت‌بخش است و به‌دلیل گستره اثرگذاری و کارکردهای اجتماعی و فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس سازمان سینمایی با‌ اشاره به لزوم بازنگری و تغییر در آئین نامه‌های ساخت و تولید، ارزشیابی، تحلیل حوزه‌های عملکردی و ساختارها و انطباق با الزامات و مقتضیات فرهنگی کشور افزود: چهار دهه بر مدار پیشین حرکت کردیم. هنوز، آئین‌نامه‌های ساخت و نمایش ما بر اساس مصوبات سه دهه قبل است و قطعا، در این زمینه نیاز به تغییر داریم.
خزاعی تأکید کرد: مسیر پیش روی سینما بسیار امیدوار‌کننده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، تعاملات و افق‌های پیش‌بینی شده در چهار سال آینده در حوزه تولید، حمایت از سینماگران و توسعه زیرساخت‌های سینما اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.