kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

تداخل رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی دردسر جدید والیبال ایران

 

۱۷ مسابقه والیبال در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد که تیمهای مردان و زنان ایران در رده‌های مختلف در ۱۳ رقابت حضور خواهند داشت.
فدراسیون جهانی والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا برنامه مسابقات سال ۲۰۲۲ را اعلام کردند. طبق برنامه اعلام شده قرار است ۱۷ مسابقه به صورت فشرده برگزار شود. تقویم فشرده رقابت‌ها طوری است که مسابقات قهرمانی جهان روز بیستم شهریور به پایان می‌رسد و این در حالیست که بازی‌های آسیایی ۲۲ شهریور آغاز می‌شود! تیم ملی والیبال ایران برای حضور در این دو رقابت به مشکل خواهد خورد چرا که اگر قرار باشد یک تیم در هر دو رقابت شرکت کند، ایران برای دور اول رقابت‌های آسیایی به مشکل خواهد خورد.
باتوجه به این موضوع می‌طلبد فدراسیون والیبال دو تیم ملی تشکیل داده تا والیبال ایران بتواند در هر دو رقابت با شایستگی تمام حضور داشته باشد. بهتر است فدراسیون والیبال اکنون موضع دقیق خود را مشخص کند و طبق آن تصمیم گیری‌های خود را به اجرا در آورد. باتوجه به فشردگی رقابت‌ها تشکیل دو تیم ملی ضروری به نظر می‌رسد اما ممکن است فدراسیون نشین‌ها بخواهند تصمیم دیگری بگیرند و یک تیم در دو مسابقه سنگین بلافاصله شرکت
کند. نمایندگان والیبال ایران در سال ۲۰۲۲ از ۱۷ مسابقه موجود در ۱۳ رقابت شرکت خواهند کرد که هشت مسابقه آن در تابستان ۱۴۰۱ خواهد بود. قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ در روسیه و لیگ ملت‌های والیبال مردان دو رویداد مهم تیم‌ملی بزرگسالان ایران در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.