kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
استرالیا

گوگل تسلیم قانون شد

 

گوگل که تهدید کرده بود در صورت فشار برای پرداخت پول به ناشران خبر در استرالیا این کشور را ترک می‌کند، 740 میلیون دلار آمریکا برای توسعه فعالیت‌های خود در آن سرمایه‌گذاری کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، گوگل مدتی قبل و پس از افزایش فشارهای دولت استرالیا که خواستار پرداخت مبالغی به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری در این کشور در ازای بازنشر محتوای آنها در گوگل بود، تهدید کرد فعالیت در استرالیا را متوقف کرده و از این کشور خارج می‌شود. اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده برعکس بوده و گوگل منافع حضور در استرالیا را از دست نداده است.
واحد عملیاتی اصلی آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل است اعلام کرده که قصد دارد زیرساخت‌های کلود خود را در استرالیا گسترش دهد، یک مرکز تحقیقاتی در این کشور افتتاح کند که مهندسان و محققان استرالیایی در آن حضور خواهند داشت و با سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک‌المنافع که یک آژانس علمی در این کشور است همکاری کند.
مل سیلوا، مدیرعامل گوگل در استرالیا، که در اوایل سال جاری تهدید کرده بود موتور جست‌وجوی گوگل را در این کشور مسدود خواهد کرد، گفته که این طرح تخصیص منابع و سرمایه‌گذاری فناورانه قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. استرالیا قصد دارد تا سال 2030 به یکی از ده اقتصاد برتر دیجیتال جهان مبدل شود و فعالیت‌های گوگل را در این زمینه مثمرثمر می‌داند.