kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
عضو انصارالله:

کنترل نظامی مأرب به دست انقلابیون افتاد

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه دولت صنعا با استان‌های جنوبی به توافق رسیده است گفته که کنترل نظامی مأرب در دست ارتش یمن است.


نبرد انقلابیون یمن با ائتلاف سعودی در مارب به روزهای سرنوشت ‌سازی رسیده است. علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرده که با وجود شدت حملات ائتلاف سعودی، مأرب از نظر نظامی تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارد. القحوم به شبکه خبری المیادین گفت که عربستان در وضعیت سردرگمی و جنون قرار دارد. وی همچنین خبر داد که ارتش و کمیته‌های مردمی بر اساس یک استراتژی روشن حرکت می‌کنند که مبتنی بر آزاد‌سازی هر وجب از یمن است. این مسئول انصارالله با بیان اینکه باید پاسخ عربستان را داد، خاطر نشان کرد: «عربستان باید متوجه شود که یمن طعمه آسانی نیست.»
القحوم گفت که نبرد مارب اکنون تقریبا به پایان رسیده است و عربستان باید یمن را ترک کند و از آن دست بردارد. وی با اشاره به اینکه درهای صنعاء به روی همه مردم استان‌های جنوبی باز است، تصریح کرد، دولت یمن، موافق گفت‌وگو و تفاهم است. عضو دفتر سیاسی انصارالله خطاب به مسئولان سعودی هشدار داد که نیروهای یمنی آنها را غافلگیر خواهند کرد و به تجاوز به یمن پایان، و به آن پاسخ خواهد داد؛ لذا عربستان باید تاوان این تجاوز را بپردازد.
القحوم با بیان اینکه دولت یمن، تماس‌های زیادی با همه گروه‌های مارب داشته است، گفت: «با استان‌های جنوبی به تفاهم رسیده‌ایم... تنها مشکل ما با عربستان این است که بایداز تجاوزاتش، درس بگیرد.» وی همچنین تأکید کرد، دست متجاوزان سعودی و آمریکایی به یمن قطع خواهد شد و جنگ بعدی ما پس از مأرب، به سمت گذرگاه الودیعه (بین عربستان و یمن) خواهد بود. این مسئول انصارالله با تأکید بر اینکه نیروهای یمنی انزوایی را که دشمنان، خواستار آن بودند، در هم شکستند، درباره تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی افزود: «این تجاوز، همه مردم یمن را هدف قرار‌داد نه فقط انصارالله را. بنابراین عربستان باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.»
القحوم با اشاره به تماس‌های زیاد برای جلوگیری پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی، در پایان تصریح کرد: «عربستان بیهوده در تلاش است تا ما را متوقف کند؛ زیرا این کشور، تصمیم گیرنده نیست، بلکه آلت دست آمریکایی-صهیونیستی است.»
از سوی دیگر، رسانه‌های خبری، دیروز ‌گزارش دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دو منطقه جدید دیگر را در جنوب شهر مأرب آزاد کرده‌اند. منابع میدانی در این خصوص به شبکه «المیادین» خبر دادند که نیروهای صنعاء بر دو منطقه «شقه می» و «عرق می» در جنوب مأرب مسلط شده‌اند. پایگاه خبری «الجدید پرس» ضمن تأیید خبر مذکور، به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که نیروهای پشتیبانی عربستان که از «ظهران» به مناطق کوهستانی «البلق» در مجاورت شهر مأرب اعزام شده بودند، متحمل شکست شده‌اند.
خبر دیگر اینکه، عبدالله بن عامر معاون اداره تبلیغات نیروهای مسلح یمن در نشستی در صنعاء از تجاوزهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و آب‌های منطقه‌ای یمن خبر داد و گفت، تجاوزهایی از سوی رژیم صهیونیستی به یمن انجام شده که هنوز جزئیات آن فاش نشده است. بر اساس گزارش خبرگزاری «سباء»، وی افزود، حکومت قبلی در یمن، دست رژیم صهیونیستی را برای فعالیت نظامی و جاسوسی در یمن بدون هیچ مانعی باز گذاشته بود. بن عامر ادامه داد: «دشمن اسرائیلی نمی‌خواهد یمن آزاد و مستقل باشد و معتقد است وجود یک کشور یمن که به واقعیت‌های تاریخ و جغرافیا ضمن هویت فراگیر خود پاسخ می‌دهد، خطری بزرگ برای هژمونی‌اش بر منطقه جنوبی دریای سرخ است.»