kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

نام‌گذاری یک کتابخانه به نام مدیرمسئول پیشین نشریه «زن روز»(اخبار ادبی و هنری)

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و سالروز وفات حضرت معصومه(س)، آیین نکوداشت و نام‌گذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر مهری سویزی سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ماه در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.


حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی، سعید تیموری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶، سرهنگ مجید محمدولی به نمایندگی از پلیس پایتخت، جمشید رحمانی پناه دبیر شورایاری محله یوسف‌آباد و خانواده مرحوم مهری سویزی در این مراسم حضور داشتند. غلامعلی افروز، مجید ابهری و کاظم فروتن اعضای شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری دیگر حاضران در مراسم بودند. شخصیت‌ها و مسئولان حاضر دراین مراسم در وصف مرحوم سویزی و خدمات فرهنگی وی به کشور سخنرانی کردند.
شیوا مقدم، رئیس فرهنگ‌سرای خانواده نیز در این مراسم گفت: افتخار داریم امروز مقام دکتر مهری سویزی را گرامی ‌بداریم و با توجه به فعالیت‌های ارزنده ایشان در زمینه خانواده، با تصویب شورای اندیشه‌ورز خانواده مقرر شد کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده را به نام ایشان مزین کنیم. نگارش ۱۵ جلد کتاب و ۴۰۰ مقاله در حوزه مطالعات زنان و مدیریت خانواده، ما را بر آن داشت بزرگداشت این بانوی دانشور و نویسا را همزمان با هفته کتاب و در زادروزشان برگزار کنیم.
در پایان این مراسم مجمع خیرین امین لوح یادبودی به خانواده مرحوم سویزی اهدا کرد. در ادامه از آخرین کتاب مرحوم مهری سویزی با عنوان «واکاوی مسائل خانواده» رونمایی شد و سپس آیین نام‌گذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر سویزی برگزار شد.
گفتنی است، مرحوم مهری سویزی، مدیرمسئول اسبق هفته‌نامه «زن روز»، رئیس پیشین سازمان ملّی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان و استاد تعلیم و‌ تربیت بود که متأسفانه اسفند سال گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ‌دار فانی را وداع گفت.