kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

جزئیات سهمیه جبرانی بنزین مشخص شد

هیئت وزیران با اعطای سهمیه جبرانی بنزین به دارندگان کارت سوخت برای جبران هزینه وارده در دوره دسترسی نداشتن به سامانه هوشمند سوخت موافقت کرد.

 


به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت درباره سهمیه‌های جبرانی بنزین اعلام کرد: به‌منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین در دوره دسترسی نداشتن به بنزین سهمیه‌ای به‌دلیل بروز اشکال در سامانه هوشمند سوخت، هیئت وزیران، وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت تابع ذی‌ربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر 15 هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذرماه 1400 تنها برای یک بار اضافه کند.
بر این اساس، سهمیه جبرانی برای انواع خودروها با کاربری‌های مختلف به شرح زیر است:
1) 10 لیتر بنزین برای خودروهای سواری شخصی و مدل بالا، خودروهای سواری جانبازان و معلولان، مسافربر شخصی، آموزشگاه‌های رانندگی، آژانس و دستگاه‌های عمومی، وانت کم‌مصرف، وانت پرمصرف (دوگانه‌سوز و گاز مایع) و کامیون (دوگانه‌سوز و گاز مایع).
2) پنج لیتر برای موتورسیکلت.
3) 20 لیتر بنزین برای خودروهای سواری عمومی (دوگانه‌سوز و گاز مایع)، تاکسی و تاکسی‌ون (دوگانه‌سوز و گاز مایع)، خطی بین‌شهری (دوگانه‌سوز و گاز مایع)، وانت پرمصرف و کامیون (بنزین‌سوز).
4) 30 لیتر بنزین برای خوردوهای سواری عمومی (بنزین‌سوز)، تاکسی (بنزین‌سوز)، خطی بین‌شهری (بنزین‌سوز)، آمبولانس (بنزین‌سوز، دوگانه‌سوز و گاز مایع).
5) 40 لیتر بنزین برای اتوبوس، تاکسی‌ون (بنزین‌سوز) و مینی‌بوس (بنزین‌سوز).