kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
بعد از انفجار لیورپول صورت گرفت

اعلام بالاترین هشدار امنیتی در انگلیس پس از دومین حمله تروریستی طی یک ماه

 


به دنبال حملات هولناک تروریستی در انگلیس، مقامات ارشد این کشور در نشستی اضطراری، هشدار امنیتی را به بالاترین سطح رساندند. دومین حمله تروریستی طی یک ماه اخیر یکشنبه گذشته در بزرگترین بیمارستان زنان اروپا در لیورپول رخ داد و جان یک نفر را گرفت.
انفجار روز یکشنبه در خودرویی بیرون بیمارستان زنان در شهر لیورپول انگلیس که بزرگترین بیمارستان زنانِ اروپا است، حدأقل یک کشته بر جای گذاشت. در این رابطه پلیس ضد تروریسم این کشور گفته 3 مظنون را به اتهام «اقدام تروریستی» دستگیر کرده است.
حالا خبر می‌رسد در پی وقوع این انفجار، مهم‌ترین شهر بندری انگلیس، نشستی اضطراری به ریاست نخست‌وزیر و با حضور شماری از اعضای کابینه و مقامات ارشد امنیتی این کشور برگزار کرده است.
«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس پس از این نشست به توضیحی کوتاه بسنده کرد و گفت که این نشست در پی انفجار هولناک در محوطه بیمارستان زنان در لیورپول تشکیل شد: «به فکر آسیب دیدگان این انفجار هستیم و به نمایندگی از کل کشور می‌خواهیم از خدمات اورژانس بیمارستان قدردانی کنیم.»
اما جانسون نگفت چرا هشدار امنیتی را به بالاترین سطح افزایش داده است. البته کارشناسان امنیتی معتقدند احتمالا این تصمیم با اطلاعات به‌دست آمده از چهار فرد دستگیر شده به اتهام جرایم تروریستی مربوط است. گفتنی است، این دومین حمله تروریستی طی یک ماه گذشته در این کشور است. نزدیک یک ماه پیش «دیوید ایمس» نماینده کهنه کار حزب حاکم محافظه‌کار به دست یک جوان ترور شد.
دولت انگلیس سال گذشته و پس از شش سال، سطح هشدار امنیتی را یک درجه کاهش داده بود اما در پی انفجار لیورپول وزیر کشور دوباره هشدار امنیتی را به سطح شدید بازگرداند که معنی و مفهوم آن این است که احتمال وقوع حمله تروریستی بسیار زیاد است. انگلیس در بحران سوریه یکی از کشورهایی بود که تا توانست، از تروریست‌های تکفیری حمایت کرد، بدون اینکه به هشدارها درباره خطرات حمایت از چنین موجوداتی توجه کند!