kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

عصر ما: درگیری کرباسچی و برخی اعضای کارگزاران دامنه‌دار است(خبر ویژه)

 

یک کانال تلگرامی وابسته به اصلاح‌طلبان می‌گوید: تقابل کرباسچی و برخی اعضای کارگزاران، به ماجرای تغییر دبیرکل حزب محدود نخواهد شد.
به گزارش نامه‌نیوز، «عصر ما» با اشاره به اختلافات دامنه‌دار که منجر به کناره‌گیری (برکناری) غلامحسین کرباسچی از دبیرکلی حزب و همچنین تعطیلی روزنامه «سازندگی» شد، نوشت: روزنامه سازندگی امروز هم روی پیشخوان نبود و جدی جدی تعطیل شد! سرنوشت این روزنامه حزبی اما از جهاتی قابل توجه است.
جدا از معنادار بودن حذف یک رسانه که می‌توانست نقش به‌سزایی در انتقاد از دولت و مجلس غیر همسو داشته باشد، خاصه در این مقطع زمانی، باید به نکات دیگری هم توجه کرد.
مثلا اینکه احتمالا این اولین پاسخ و واکنش رسمی غلامحسین کرباسچی به کارگزارانی‌هایی است که او را با آن مواضع به دور از اصلاحات و در زاویه با خاتمی کنار گذاشتند.
کرباسچی در توضیحات خود به بدهی سنگین و عدم همراهی اعضای حزب و البته استعفای سردبیر اشاره کرده بود اما این‌طور که به نظر می‌رسد که خواسته تا با این اقدام نشان دهد، ناسازگاری با او به دریغ کردن یک رسانه موثر می‌انجامد.
نکته دیگر اینکه کرباسچی بدون «سازندگی» بی‌رسانه نمی‌ماند و می‌تواند با «آگاهی نو» به مدیرمسئولی و سردبیری محمد قوچانی مسیر خود را به موازات کارگزاران طی کند. تقابل کرباسچی و سایر کارگزارانی‌ها اما قطعا به همین‌جا و دعوای رسانه‌ای ختم نخواهد شد.