kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

انفجار نزدیک بیمارستان لیورپول با یک کشته 3 تروریست دستگیر شدند

 

انفجار در یک خودرو بیرون بیمارستان زنان در شهر لیورپول انگلیس حدأقل یک کشته بر جای گذاشت. پلیس ضد تروریسم می‌گوید 3 مظنون را به اتهام «اقدام تروریستی» دستگیر کرده است.
این انفجار یکشنبه اتفاق افتاد، خودروی منفجر شده یک تاکسی بود که پیش از انفجار جلوی بیمارستان توقف کرده بود. پلیس ضدتروریسم بدون ارائه جزییاتی بیشتر گفته است، بازداشتی‌ها ۲۹، ۲۶ و ۲۱ ساله هستند، کارآگاهان به سرعت در حال رسیدگی هستند و درباره علت انفجار تمام احتمالات را در نظر دارند. به گفته پلیس، سرنشین خودرو که در محل حادثه جان خود را از دست داد هنوز رسما شناسایی نشده است. راننده خودرو نیز مجروح شده اما وضعیتش ثابت گزارش شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، «سرنا کندی» رئیس‌پلیس مرسی‌ساید هم بیرون بیمارستان گفت: «امدادگران برنامه‌های خوبی برای مقابله با حوادث جدی دارند. کار ما برای مدتی در بیمارستان ادامه خواهد داشت. از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و در عین حال هوشیار باشند.» همچنین یک واحد خنثی ‌سازی بمب و ماشین‌های آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند. بیمارستان زنان لیورپول اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی رفت و آمد به آن محدود است و بیماران در صورت امکان به بیمارستان‌های دیگر مراجعه کنند. گفتنی است، بیمارستان زنان لیورپول بزرگترین بیمارستان زنان اروپاست.