kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

واکسیناسیون معتادان متجاهر، زباله گردها، کودکان کار و اتباع توسط شهرداری تهران

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بیش از
۴۰ هزار نفر از شهروندان آسیب‌پذیر، معتادان متجاهر، اتباع، کودکان کار و زباله‌گردها را در قالب واکسیناسیون با اتوبوس زندگی پوشش دادیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدامین توکلی زاده، درخصوص فعالیت‌های شهرداری درخصوص واکسیناسیون عمومی شهر تهران اظهارداشت: در دو سال گذشته، کرونا مهم‌ترین مسئله کشور بود، اما در چند ماه گذشته اقدامات بسیار مهمی را از سمت دولت و مردم شاهد بودیم؛ به خاطر داریم که در این دو سال، کشور به خاطر محدودیت‌های گسترده و تعطیلی‌های طولانی ضربه‌های بسیاری را متحمل شده بود، به خاطر همین مسئله اولویت شهرداری تهران در کنار دولت محترم، مدیریت کرونا با محوریت واکسیناسیون عمومی برای امن شدن تهران و کشور بود.
توکلی زاده افزود: به‌خاطر داریم که مردم برای دریافت واکسن در چند ماه گذشته به مرزهای ارمنستان رفته بودند و پشت صف‌های طولانی دریافت واکسن شرایط سختی را تجربه کرده بودند، اما در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده است که ما از مردم خواهش می‌کنیم که برای دریافت واکسن در محل زندگی خود اقدام کنند، اما هنوز تعدادی از شهروندان در برابر این مسئله متأسفانه مقاومت می‌کنند. وی درباره نوع همکاری با دولت در روند واکسیناسیون عمومی تهران گفت: بعد از کار بزرگی که دولت صورت داد و واکسن مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن فراهم کرد؛ شهرداری تهران هم خود را موظف دید تا در این فرآیند برای تسریع و تسهیل روند واکسیناسیون اقدام کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توکلی زاده ادامه داد: تمام امکانات شهرداری تهران، از جمله فرهنگسرا، مجموعه‌های ورزشی و سوله‌ها برای واکسیناسیون عمومی شهروندان را در تهران به خط کردیم تا جامعه دوباره به حالت طبیعی قبل از کرونا برگردد و شعار شهرداری که تهران دوباره جان می‌گیرد را معنا ببخشیم.
توکلی زاده خاطر نشان کرد: برای این مسئله لازم بود که مناطق حاشیه‌ای تهران که محل اسکان معتادان متجاهر، کودکان کار و افرادی که هویت شناسنامه‌ای ندارند و احتمال اینکه در فرآیند رسمی واکسیناسیون از این مسئله جا بمانند را مدیریت کنیم تا واکسن خود را دریافت کنند. وی از فعال شدن اتوبوس‌های زندگی برای واکسیناسیون عمومی سیار خبر داد و گفت: اتوبوس‌های سیار زندگی را به نقاط محروم و آسیب‌پذیر تهران فرستادیم و تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان آسیب‌پذیر، معتادان متجاهر، اتباع، کودکان کار و زباله‌گردها را در مسئله پوشش دادیم تا هر‌چه زودتر تهران به سمت واکسیناسیون حداکثری و کم شدن آمار فوت شدگان خود حرکت کند.