kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
«خیراندیش»، استاد طب سنتی:

مردم واکسن کرونا را تزریق کنند

 

استاد طب سنتی گفت: واکسن کرونا برای افرادی که دارای زمینه بیماری‌های سرد هستند عوارض می‌دهد؛ بنابراین، این افراد باید واکسن را تزریق کرده و با انجام حجامت و خوردن غذای با طبع گرم آن را جبران کنند.
حسین خیر‌اندیش، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «درباره تزریق واکسن توسط افراد مختلف چه نظری دارید؟»، اظهارداشت:‌ بیماری کرونا طبع سرد دارد و واکسن آن نیز دارای طبع سرد است، بنابراین سطح سردی را افزایش می‌دهد. این برای افرادی که دارای زمینه بیماری‌های سرد هستند عوارض می‌دهد؛ بنابراین این افراد باید با انجام حجامت و خوردن غذای با طبع گرم آن را جبران کنند؛ یعنی باید واکسن را تزریق کرده و در کنار آن حجامت را انجام دهند. خیر‌اندیش درباره اینکه «آیا همه افرادی که واکسن تزریق می‌کنند باید حجامت را انجام دهند؟»، بیان داشت: حجامت ذکر شده باید توسط افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند افزایش فشار خون، افزایش
تری‌گلیسیرید و کلسترول، غلظت خون و افراد دارای سابقه سکته صورت گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به سردی هوا انجام حجامت ایرادی ندارد؟»، ابراز داشت: در ماه سردی که حجامت کردن ممنوع است دی‌ماه است؛ آن هم حجامت عمومی ممنوع است، اما حجامت اضطراری ممنوع نیست. این استاد طب سنتی متذکر شد:‌ بنده با کلیت تزریق واکسن موافق هستم اما باید این قاعده ذکر شده رعایت شود. کسانی که به ما مراجعه کرده و در اثر تزریق واکسن دچار شکایت شده‌اند دارای بیماری زمینه‌ای هستند نه همه افراد. خیر‌اندیش گفت:‌ تزریق واکسن به کودکان نیز زیانی نمی‌رساند.