kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

اهدای مدال طلای وزنه‌برداری رسول معتمدی به موزه آستان قدس رضوی

همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع)، رسول معتمدی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری آسیا، مدال طلای خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.



مشهد- خبرنگار کیهان:

به گزارش کیهان، معتمدی که اردیبهشت ماه امسال در مسابقات وزنه‌برداری آسیایی ۲۰۲۰ تاشکند، با ثبت رکورد ۴۰۰ کیلوگرم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کرده بود، این مدال ارزشمند را به موزه آستان قدس اهدا کرد.
 این وزنه‌بردار کشورمان در مراسم اهدای مدال خود گفت: با توسل به حضرت رضا(ع) به این مسابقات رفته بودم و به لطف خدا و عنایت این امام عزیز توانستم در رقابت با وزنه‌برداران نامدار آسیا، مدال طلا را برای کشورم کسب کنم.
وی ادامه داد: همان زمان نذر کردم مدال طلایم را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کنم و حالا خوشحالم که فرصتی شد تا نذرم را ادا کنم.
معتمدی افزود: در آینده نیز در هر مسابقه‌ای که بتوانم با عنایت
حضرت رضا(ع) برای کشورم افتخارآفرین باشم، مدال آن مسابقه را هم به موزه این آستان تقدیم خواهم کرد.
در ادامه این مراسم، مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مجموعه آستان قدس رضوی مکانی امن و مورد اعتماد برای نگهداری آثار ارزشمند مردم است، اظهار کرد: ورزشکاران عزیز ما از جمله گروه‌هایی هستند که ارادت خاصی به حضرت رضا(ع) دارند و به طور معمول مدال‌های خود را پس از کسب عنوان قهرمانی به ویژه در مسابقات جهانی به موزه حرم مطهر رضوی تقدیم می‌کنند.
علیرضا اسماعیل‌زاده افزود: تاکنون بیش از ۱۴۰۰ مدال قهرمانی بین‌المللی توسط ورزشکاران بنام کشور به این موزه اهدا شده که به تدریج در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.