kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
سرلشکر سلامی:

فناوری‌های نوین دریایی را در اختیار داریم توان ما متوقف نمی‌شود

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما امروز به فضل الهی تسلط دریایی خود را حفظ کرده و پهنه دریایی را گسترش داده‌ایم، گفت: امروز فناوری‌های نوین دریایی در اختیار ما است.


سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه با همراهی دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه از مراکز و یگان‌های مستقر در دانشگاه علوم و فنون دریایی
امام خامنه‌ای بازدید کرد و در یادواره شهدای گمنام دانشگاه حضور یافت.
سرلشکر سلامی در این مراسم از اساتید و دانشجویان این دانشگاه به عنوان آینده سازان قدرت دفاعی ایران در دریاها یاد کرد و با تاکید بر اینکه پاسداران دریادل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هیچ‌کس اجازه تجاوز به کشور را نخواهند داد، گفت: ایستادگی و حمایت ملت عزیز ایران اسلامی از کلام حق، موجب حذف توطئه‌های دشمن شده است.
وی، انقلاب اسلامی ایران را ظرف تحقق سنت‌های الهی دانست و اظهار داشت: خداوند در بستر انقلاب سنت غلبه مستضعفان بر مستکبران برای وراثت زمین و سنت تحقق عدالت الهی را جاری ساخته است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شما دانشجویان ملبس به لباس جهاد شده‌اید، آماده باشید تا حق جهاد را به جا آورید، گفت: شما زینت ولایت، سپر بلای امت و زره مستحکم برای حفاظت از امت اسلامی هستید.
سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تمام سازه‌های قدرت ما را دیگران می‌ساختند، تاکید کرد: این یعنی پایه‌های قدرت ما در اختیار دیگران بود، اما به حول و قوه الهی، بعد از انقلاب اسلامی به این قدرت و فناوری دست یافته‌ایم و دشمنان از این بابت در هراسند.
وی افزود: ما برای مستقل بودن، به استقلال در علم، فناوری، تولید قدرت، اقتصاد و فرهنگ که نشانه‌های اصلی هویت یک جامعه است نیاز داریم.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه هیچکس جز ملت ایران نباید برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد، بیان داشت: این پیام ما است اگر کسی بخواهد برای سرنوشت ما تصمیم بگیرد با جدیت با آنان مقابله خواهیم کرد.
سرلشکر سلامی گفت: توان‌افزایی ما توقف‌ناپذیر است و این پیام را باید همه بدانند ما به هیچ‌کس اجازه دخالت در امور کشورمان را نخواهیم داد.
وی با بیان اینکه ما امروز به فضل الهی تسلط دریایی خود را حفظ کرده و پهنه دریایی را گسترش داده‌ایم، گفت: امروز فناوری‌های نوین دریایی در اختیار ما است.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به‌رغم تمامی توطئه‌ها و خباثت‌ها، تحریم‌های ظالمانه دشمنان عامل خودباوری و تکیه به ظرفیت‌های درونی و پیشرفت کشور شد و ما امروز با عنایت خداوند و هدایت‌های حکیمانه امام جامعه و تلاش جوانان متعهد کشورمان در بسیاری موضوعات مهم به خودکفایی رسیده‌ایم.
سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنانش از شناورها به عنوان زیرساخت سیال قدرت دریایی کشور نام برد و خاطرنشان کرد: فناوری‌های مربوط به کیفیت‌بخشی شناورهای رزمی در اختیار ما است و این چشم‌اندازها دقیق و درست هستند و شناورها هویت حقیقی تاکتیک ما بوده که حامل پیام‌های استراتژیک در دریا است.
در پایان این مراسم از خانواده شهیدان بهروز تقی‌پور و بیژن نورپرور از شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.