kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

آمریکا، سرزمین خشونت؛ خشونت مسلحانه امسال جان 18000 آمریکایی را گرفت

 


شبکه آمریکایی در گزارشی نوشته، آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنان افزایشی است و از آغاز سال جاری میلادی نزدیک به 18هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.
آمارهای مربوط به خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی‌ با تعداد زیادی کشته و زخمی در آمریکا همچنان روند تصاعدی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا، کشتارهای دسته جمعی در آمریکا به بالاترین حد خود از دهه ۱۹۷۰ میلادی رسیده است و تنها در سال 2019 میلادی حداقل 41 مورد تیراندازی و کشتار دسته جمعی در آمریکا به ثبت رسیده است. بیش از 200 نفر هم در این سال جان خود را از دست داده‌اند. اما این رقم در سال جاری میلادی(2021) چند برابر شده است. یک شبکه آمریکایی در این باره طی گزارشی نوشته، آمار مربوط به قتل و تیراندازی در این کشور همچنان روندی افزایشی را طی می‌کند.
به نوشته وبگاه شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، فقط در شهر فیلادلفیا از اول سال جاری میلادی تا ماه اکتبر(مهر)،
1500 نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند که حدود
400 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. دانش‌آموزان مدارس مختلف این شهر می‌گویند از رفتن به مدرسه می‌ترسند. به گزارش فارس «جاشوا»، دانش‌آموز هفده ساله ساکن فیلادلفیا به ای‌بی‌سی نیوز گفته: «محیط اینجا یک محیط خصومت‌آمیز است. اینجا یک منطقه جنگی واقعی است.»
«دنیل اوتلاو» کمیسیونر پلیس فیلادلفیا نیز به این شبکه گفته:‌ «امسال ۶ هزار سلاح را از خیابان‌ها جمع‌آوری کردیم و تعداد موارد بازداشت به‌دلیل حمل غیرقانونی سلاح رکورد زده است. ما اینجا با یک فرهنگ مواجه هستیم. در اینجا فرهنگ خشونت را شاهدیم که در تلاش هستیم با آن مقابله کنیم.» ان‌بی‌سی نیوز اما به نقل از آرشیو خشونت مسلحانه در آمریکا نوشته، چنین خشونت‌هایی منحصر به فیلادلفیا نبوده و در شهرهای مختلف در سرتاسر این کشور رواج دارد. با وجود شیوع ویروس کرونا، هزاران آمریکایی با خشونت مسلحانه مواجه هستند و فقط ظرف یک هفته در ماه جولای(تیر ماه) امسال، در آمریکا ۴۳۰ نفر کشته شده و بیش از هزار نفر زخمی شده‌اند.
«مارک برایانت» مدیر اجرایی آرشیو خشونت‌های مسلحانه آمریکا به این شبکه گفته: «تعداد خانواده‌هایی که (تا این زمان) در سال ۲۰۲۱ تحت تأثیر قرار گرفته‌اند بیش از سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ است.» طبق آمار این آرشیو، تا ماه نوامبر(آبان) سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۷ هزار آمریکایی در اثر خشونت‌های مسلحانه کشته شده‌اند که شامل موارد خودکشی نمی‌شود. علاوه‌بر این، بیش از ۳۴ هزار نفر نیز در اثر تیراندازی زخمی شده‌اند. علاوه‌بر این، شمار خشونت‌های خانگی نیز از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، شتاب گرفته و در سال ۲۰۲۱ نسبت به دو سال قبل از آن، آمار قتل‌های خانگی
۲۵ درصد افزایش یافته است. آمار آرشیو خشونت‌های مسلحانه در آمریکا نشان می‌دهد که علاوه‌بر قتل‌های خانگی و خیابانی، آمار تیراندازی‌های کور نیز در آمریکا افزایش یافته است. از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۶۰۰ مورد تیراندازی کور در آمریکا رخ داده که در آنها چهار نفر یا بیشتر، کشته شده‌اند. پیش از این نیز شبکه خبری الجزیره در گزارشی با اشاره به افزایش شمار جرم و جنایت در آمریکا نوشته بود «جنایت قتل در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال پیش از آن ۳۰ درصد افزایش داشته که رکورد افزایش آمار جنایت قتل در آمریکا از ابتدای دهه 60 قرن گذشته که آمار و مدارک جنایت قتل در سطح کشور ثبت می‌شده را شکسته است.»