kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
یادی از شهید مدافع حرم خیرالله صمدی

داعش را ریشه‌کن می‌کنیم و برمی‌گردیم(حدیث دشت عشق)

 


امروز چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم خیرالله صمدی است. وی از پیشکسوتان عرصه رزم و جهاد است که در دوران دفاع مقدس به مقام جانبازی نائل آمده بود. شهید صمدی که بازنشسته شده بود، داوطلبانه به میدان دفاع از حرم در سوریه رفت. وی سرانجام گم‌گشته خود را در بوکمال جست و روز 24 آبان سال 1396 بر اثر اصابت ترکش خمپاره مجروح و در حین انتقال به پشت جبهه به فیض شهادت نایل آمد.
از شهید خیرالله صمدی به عنوان فردی گره‌گشا و مردم‌دار یاد می‌کنند. کسی که هر زمان فردی از نزدیکانش مشکلی داشت اولین داوطلبی بود که او را یاری می‌کرد و هرگز اجازه نمی‌داد غمی در دل اطرافیانش باقی بماند.
این شهید مدافع حرم قبل از شهادتش پیامی را در قالب یک فایل صوتی برای دخترش ضبط کرده بود. وی در این پیام گفته بود: «سلام زینب جان، من الان تدمر هستم، ۱۶۰ کیلومتر آمدم عقب تا عکس‌هام را برایت بفرستم، امروز صبح سردار سلیمانی آمده بود با وی عکس گرفتم، ۲۳ کیلومتر مانده تا به بوکمال برسیم، ادامه ماموریت را انجام می‌دهیم، ان‌شاءالله پیروز می‌شویم و نسل داعش را ریشه‌کن می‌کنیم. جنگ رو با پیروزی به اتمام می‌رسونیم و برمی‌گردم پیش تو و هر جا که بگی مشهد، پارک با هم می‌ریم و الان هم به عشق تو اومدم عقب تا با تو صحبت کنم، خداحافظ دخترم، دوستت دارم.»