kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* با تمام وجود به پاسداران سپاه که در دریای عمان هیمنه پوشالی آمریکا را شکستند و برای ایران اسلامی اقتدار آفریدند افتخار می‌کنم و به خود می‌بالم که یک ایرانی هستم.
8498---0937
* ویژگی اصلی نگاه مدعیان اصلاح‌طلبی این است که خیلی راحت چشمان خود را روی واقعیت‌های موجود می‌بندند و منکر توطئه و دشمنی دشمنان می‌شوند و به راهی جز تسلیم در مقابل آمریکا فکر نمی‌کنند.
3107---0902
* خطابم به برخی از روزنامه‌های غربگراست که دنیا و شرفشان را قربانی جریانی خیانتکار نکنند و اینکه با وجود اقدامات جهادگونه‌ای که دولت سیزدهم انجام می‌دهد و دوست و دشمن به آن اذعان می‌کنند، چرا مردم را با جعل اکاذیب مأیوس می‌کنید؟ تاریخ این وطن‌فروشی‌ها را ثبت خواهد کرد.
نیک‌نام
* برخی اصلاحاتچی‌ها و دولتمردان 8 سال گذشته به‌رغم نتیجه ندادن برجام و وارد آمدن خسارت‌های سنگین به کشور باز سنگ برجام بی‌فرجام را به سینه می‌زنند و حاضر نیستند دست از خودتحقیری بردارند.
3865---0911
* آمریکا مذاکره را برای مذاکره می‌خواهد هدفش از این کار عقب نگهداشتن ایران از توسعه و پیشرفت است. کسی باید ساده‌اندیش باشد که تصور کند آمریکایی‌ها از طریق مذاکره به‌دنبال حل اختلافات خود با ایران هستند.
9915---0914
* از کارشناسان اقتصادی درخواست می‌شود بررسی نمایند آیا با حذف ارز 4200 تومانی به مردم فشار بیشتری تحمیل نمی‌شود؟ در صورت امکان با نظارت، همین ارز برای واردات اجناس ضروری تخصیص داده شود و به مرور نسبت به حذف آن با توجه به ضرورت‌ها اقدام کنند. مثلا آبان ارز یک کالا حذف شود، آذر کالای دیگر و...!
یک استاد دانشگاه از یزد
* برای حذف یا عدم حذف ارز 4200 تومانی باید کار کارشناسی صورت گیرد و به نظرات کارشناسان اقتصادی توجه بشود ولی در هر حال باید از مصرف‌کننده حمایت کرد. دیدیم که در دولت قبل به اسم حمایت از تولیدکننده قیمت مرغ از کیلویی 3700 تومان به 25 هزار تومان افزایش پیدا کرد ولی هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده دچار مشکل شدند.
4010---0911
* دولت و مجلس وضعیت صنعت خودروسازی داخلی را به صورت اساسی مدیریت و ساماندهی کنند تا ملت پس از تهیه محصولات جدید با قیمت متعادل نسبت به نمونه خارجی و بازار بتواند از این تولیدات داخلی لذت ببرد.
0685---0916
* در کشور فیلیپین با حرکت دادن گریدر روی اتومبیل‌های قاچاق همه آنها را اوراق می‌کردند. چرا در کشور ما که رهبر معظم انقلاب فرمودند کالاهای قاچاق به آتش کشیده شود این کار را نکردند و الان مانده‌اند با اموال تملیکی چه بکنند؟
گنجی
* با مذاکرات وین قیمت دلار به صورت طبیعی بایستی ریزش پیدا کند و معیشت مردم نیز بهتر شود ولی مشکل ما سرمایه‌داران زالوصفتی هستند که مانع سقوط ارزش دلار در برابر پول ملی می‌شوند.
2968---0915
* تا کجا و تا کی باید ملت تاوان شرکت‌های زیان‌ده دولتی را که مدعیان بی‌تدبیر و نجومی‌بگیر و ناکارآمد در راس آنها قرار داشته‌اند پرداخت کند. عزم انقلابی می‌طلبد که در اسرع وقت تکلیف این شرکت‌ها توسط روسای سه قوه روشن شود.
شکیبا - تهران
* از یادداشت «قانونی هم باشد ناعادلانه است» به قلم آقای عباس شمسعلی تشکر می‌کنم. عدالت موضوعی است که باید به صورت مستمر به آن پرداخته شود و به قول امام خامنه‌ای این نباشد که یکی دو روز سروصدا کنیم و بعد به فراموشی سپرده شود.
0049---0911
* مدرسه غیرانتفاعی[...] در منطقه 4 آموزش و پرورش مبلغ 36 میلیون تومان شهریه دریافت می‌کند. متاسفانه مسئولین منطقه با اینکه از این اجحاف در حق ما اولیا اطلاع دارند ولی چشمان خود را بسته‌اند و اقدامی نمی‌کنند.
0491---0919
* دولت سیزدهم با تلاش شبانه‌روزی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات در هم تنیده و به ارث رسیده از دولت قبل است. در چنین احوالی یک نماینده به رئیس‌جمهور گیر داده که فلان کلمه‌ای را که به کار بردی فارسی نبود!
انصاری- کرج
* ویروس منحوس کرونا جان بیش از پنج میلیون انسان را طی این مدت قریب به 21 ماه گرفته است و دانشمندان علوم پزشکی بر این باورند که برای کاهش مرگ و میر باید نسبت به زدن واکسن اقدام کرد. با تلاش دولت سیزدهم بیش از 50 درصد مردم واکسن دُز اول و دوم را تزریق کرده‌اند و به وضوح کاهش آمار مرگ و میر در کشور را شاهدیم حال عده‌ای با کج فهمی نه تنها خود واکسن نمی‌زنند بلکه با تجمعات غیرقانونی در برخی شهرها مثل قم دیگران را هم به نزدن واکسن ترغیب می‌کنند! با چنین افرادی باید برخورد قانونی شود.
آقابیگی- قم
* پس از سالها چشم‌انتظاری برای مسافرت با قطار به مشهد مقدس و پس از افتتاح راه‌آهن رشت، هر گاه پس از مدت‌ها برنامه‌ریزی برای تهیه بلیط اقدام می‌کنیم بلیط‌های سیصد هزار تومانی بلافاصله تمام و بلیط‌های
هفتصد هزار تومانی ارائه می‌شود. از مسئولین امر درخواست می‌شود قطارهای سیصد هزار تومانی را افزایش دهند تا افراد کم بضاعت بتوانند به راحتی به زیارت امام رئوف علیه‌السلام مشرف شوند.
2812---0911
* در تاریخ 1400/8/20 مدت یک ساعت در پارکینگ ضلع جنوبی حرم مطهر سیدالکریم حضرت عبدالعظیم(ع) خودرو خود را پارک کردم و هنگام خروج
7 هزار تومان پرداخت کردم! در حالی که در پارکینگ حرم مطهر
حضرت معصومه(س) هفته قبل تا یک ساعت هزار تومان محاسبه می‌کردند؟! چرا این قدر تفاوت قیمت؟!
یک زائر حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
* چنانچه کارخانه‌های پوست و چرم و ماشین‌سازی در مرکز استان لرستان احیا شوند و ارتقا پیدا کنند و کارخانه لاستیک فعال شود تعداد زیادی از جوانان بیکار این استان صاحب شغل شده و تشکیل خانواده خواهند داد.
0685---0916
* قیمت پایین گازوئیل موجب قاچاق این فرآورده شده و عده‌ای از این راه به ثروت بادآورده دست پیدا کرده‌اند. دولت باید راه‌کاری برای کنترل و یا برای اصلاح قیمت گازوئیل اقدام بکند.
2665---0912
* قمه‌کشی و قدرت‌نمایی به صورت دسته‌جمعی در سطح شهر و معابر عمومی شایسته کشور اسلامی ما نیست. مسئولین دستگاه قضا باید برای افراد عربده‌کش و مخلان نظم و امنیت عمومی مجازات سنگین وضع نمایند.
0220---0935
* در گذشته در آزمون سراسری دانشگاهها افراد دارای رتبه‌های زیر 2000 وارد رشته پزشکی می‌شدند. الان رتبه‌های 8 تا 12 هزار هم برای پزشکی کفایت می‌کند. عرضم این است که نباید کیفیت را قربانی کمیت بکنیم.
1846---0912
* لوبیا چیتی که چند روز پیش 47 هزار تومان بود در تاریخ 1400/8/22 خریدم 63 هزار تومان! از دستگاههای نظارتی بازرسی خواستار برخورد با این افسارگسیختی قیمت‌ها هستیم!
3156---0912
«پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه یک»
در پاسخ به مطلب مندرج در کیهان دوشنبه مورخ 1400/08/00 با عنوان «سطل زباله‌های خیابان موسیوند نیاز به نظافت دارد. ضمن تشکر از این شهروند گرامی به اطلاع می‌رساند طبق گزارش تصویری ارسال شده از سوی ناحیه شستشوی دقیق و کامل مخزن زباله و زیر مخزنی جهت رفع بوی نامطبوع زباله و حفظ رعایت بهداشت توسط عوامل انجام شد و ضمناً نظافت و شستشوی مخازن در هفته در دو نوبت به صورت مستمر و نظارت از سوی ناحیه روزانه انجام می‌شود.»