kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
سیاستمدار فرانسوی:

پناهجویان بهتر است از سرما بمیرند تا وارد اروپا شوند

یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آنها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند.


سرویس خارجی-
«بحران پناهجویان» در اروپا این بار در مرز بین لهستان و بلاروس ظهور کرده است. ویدئوهای منتشر شده حاکی از این است که جمعیت عظیمی از مردم در حصار مرزی بلاروس با لهستان چشم به راه و منتظر ایستاده‌اند. برخی از آنها سعی می‌کنند با استفاده از بریدن سیم‌خاردارهای مرز، بریدن شاخه درختان از مرز رد شوند؛ این در حالی است که نگهبانان لهستانی آنها را با گاز اشک‌آور سرکوب می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها بسیاری از مهاجران مردان جوان‌اند، اما در بین آنان زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند که عمدتاً از آسیا هستند. آنها در چادرهایی در داخل بلاروس برای خود کمپ زده‌اند و بین تیغه‌های قیچیِ نگهبانان لهستانی از یک طرف و نگهبانان بلاروسی از طرف دیگر گیر افتاده‌اند. در منطقه‌ای که پناهجویان محصور شده‌اند در طول شب، دمای هوا به زیر صفر می‌رسد و تعداد زیادی از مهاجران در هفته‌های اخیر فوت کردند.
حالا در این وضعیت، «جولیان اودل» از سیاستمداران فرانسوی روز جمعه گفته است که اگر مهاجرانی که در مرز بلاروس-لهستان هستند از سرما بمیرند بهتر از آن است که به آنها اجازه ورود به اروپا داده شود! این سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای گفت «قطعاً نباید مرز را (در برابر مهاجران از بلاروس به سوی لهستان) باز کنیم و نباید از آنها استقبال شود و اکثر این مهاجران خطرناک هستند.» خبرنگار شبکه در ادامه از اودل پرسید: «آیا این مهاجران را پشت سیم‌های خاردار رها کنیم تا از سرما بمیرند» که این سیاستمدار پاسخ داد: «بله؛ منظورم کاملاً بله است.» به گزارش فارس، خبرنگار این شبکه که هنوز پاسخ این سیاستمدار را درک نکرده بود دوباره پرسید: «آیا آنها را رها کنیم تا از یخبندان بمیرند؟» اودل پاسخ داد: «اگر عکس آن شود، با تهاجم مهاجران مواجه خواهیم شد.»
گفتنی است، سال پیش بود که فعالان حقوق سیاهپوستان و مهاجران و همچنین گروه‌های حامی مردم فقیر در فرانسه یک راهپیمایی را سازمان دادند. معترضان تلاش کردند تا توجه مردم را به مجسمه‌ها و نام برخی از افراد که بر خیابان‌های این کشور گذاشته شده، جلب کنند؛ افرادی که نام آنها به نحوی با نژادپرستی، تجارت برده و جنایت‌های دوره استعمار گره خورده است. باری باید گفت، تا وقتی سیاستمداران نژادپرست هستند حذف نام نژادپرستان و استعمارگران از خیابان‌ها چندان سودی ندارد.
رزمایش در مرز
خبر دیگر از این منطقه پرآشوب آنکه با افزایش تنش در مرزهای اتحادیه اروپا بر سر بحران پناهجویان، روسیه و بلاروس روز جمعه رزمایش مشترک برگزار کردند. وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد گردان مشترک چتربازان این کشور و روسیه، در منطقه «گوژسکی» در غرب بلاروس رزمایش انجام داده‌اند. در این بیانیه آمده است، رزمایش چتربازان روسیه و بلاروس با هدف «تقویت فعالیت‌های نظامی» دو کشور در مجاورت مرزهای بلاروس و اتحادیه اروپا انجام گرفته است. وزارت دفاع روسیه خبر داد که 250 چترباز، در این رزمایش هوایی در بلاروس شرکت کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که بادهای سریع و عمل نکردن چتر پرش باعث مرگ دو چترباز روس در رزمایش نظامی مشترک با بلاروس شد.