kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
خط و نشان هنرمندان ایرانی برای اسرائیل

در خانه پدر موشکی جبهه مقاومت اسلامی(اخبار ادبی و هنری)

گروهی از هنرمندان به دیدار خانواده شهید حسن تهرانی‌مقدم رفتند.

به گزارش تسنیم، مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، رضا ایرانمنش جانباز جنگ تحمیلی و هنرمند عرصه نمایش، سیدجواد‌هاشمی‌بازیگر نام‌آشنا، مهران رجبی، کوروش زارعی و علی غفاری کارگردان «تک‌تیرانداز» و «بچه مهندس» به دیدار خانواده شهید حسن تهرانی‌مقدم آمده بودند.
سیدجواد‌ هاشمی ‌به‌عنوان شروع‌کننده صحبت‌ها به‌خاطراتی از این شهید پرداخت.
مهدی فقیه هم گفت: شهید تهرانی‌مقدم آدم بسیار عجیبی است و به‌نظرم اخلاص او مهم‌ترین ویژگی‌اش بود و بسیار این ویژگی ممتاز، در او تجلی یافته بود. شاید اگر هزاران نفر بخواهند از نظر اخلاص به او برسند، سال‌ها طول بکشد، اما او در مدت کوتاهی به آن چیزی که دلش می‌خواست رسید.
سپس مهران رجبی گفت: خوشحالم که خدمت خانواده‌ای رسیدم که اهالی‌اش دشمنان کشورمان را به معنای واقعی کلمه دق دادند! قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، عده‌ای در کشورمان نوکر بقیه بودند و فقط منتظر بودند که دستور بشنوند تا در اسرع وقت آن را اجرایی کنند. مثلاً ساعت 12 شب زنگ می‌زدند و می‌گفتند بحرین را بدهید و همان لحظه اطاعت می‌شد. وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید روی پای خودمان ایستادیم و استقلال پیدا کردیم و انقلاب اسلامی چنین زیبایی‌هایی را برای ما به‌وجود آورد. اکنون به جایی رسیدیم که کسی نمی‌تواند چپ به ما نگاه کند و دستوری بدهد.
رجبی همچنین درباره اینکه می‌گویند اسرائیل نابودشدنی است، خاطرنشان کرد: چند روز پیش با یکی از دوستان صحبتی بود و می‌گفت این‌همه می‌گویید اسرائیل نابودشدنی است، چه دلیل و مستنداتی دارید؟ به او توضیح دادم که من متولد سال 1340 هستم و روزی که انقلاب به پیروزی رسید، 17 ساله بودم. در آن روزها هیچ‌کس باورش نمی‌شد که روزی بتوان گفت که بالای چشم شاه ابرو است! اما باطل بالاخره نابودشدنی است. در مورد اسرائیل نیز چنین است. همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» قطعاً دلایلی وجود دارد که اسرائیل نابود شود و یکی از دلایل آن کاری است که شهید تهرانی‌مقدم انجام داده است. امیدوارم همان‌طور که کشور ما از حضور این پدر موشکی برخوردار شد، جهان اسلام و تشیع نیز به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند.
در ادامه، رضا ایرانمنش خاطراتی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی بیان کرد.
کوروش زارعی هم گفت: بنده فکر می‌کنم که اگر شهید تهرانی مقدم در هشت سال دفاع مقدس به شهادت نرسید و ماند برای این بود که کاری بزرگ را به سرانجام برساند. این کار این قدر بزرگ است که نه تنها کشورمان را سربلند کرد، بلکه باعث سربلندی جهان اسلام و تشیع شد. حمله‌ای که به عین‌الاسد داشتیم و موشک‌هایی که به آنجا پرتاب شد، تنها گوشه‌ای از توانمندی موشکی کشورمان بود که به رخ دشمن کشیده شد. آنجا بود که پی به راز آن جمله معروف امام بردیم که فرمود: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.» شهید تهرانی‌مقدم به همه دنیا ثابت کرد که می‌توان هیمنه آمریکا را شکست.
علی غفاری کارگردان «تک‌تیرانداز» و «بچه مهندس» نیز در ادامه این دیدار، از خانواده شهید «تهرانی‌مقدم» عذرخواهی کرد و گفت: باید از خانواده‌ معزز شهید عذرخواهی کنم که اگر تاکنون کار قابلی برای نمایش کار بزرگ شهید تهرانی‌مقدم ارائه نکردیم و در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. البته اخیرا شنیده‌ام که آقای شهریار بحرانی مشغول تولید یک فیلم سینمایی با محوریت شهید تهرانی‌مقدم هستند که امیدوارم موفق باشند.
غفاری به توانمندی‌‌هایی که باید به نمایش درآید و این اتفاق هنوز نیفتاده‌ اشاره کرد و گفت: خاطرم هست سر ساخت سریال «بچه مهندس» گفت‌وگویی با سردار حاجی‌زاده داشتم و در همان‌جا امکاناتی را دیدم که واقعاًً فوق‌العاده بود. در آنجا بسیار حسرت خوردم که چرا این‌ها برای مردم روایت و معرفی نشده است؟ دشمنان ما البته این توانمندی‌ها را می‌دانند و حتماً به همین دلیل است که جرأت نمی‌کنند سمت ایران بیایند. همه شهدا درخشانند اما شهدایی مانند حاج حسن تهرانی‌مقدم در آسمان شهادت سوسو می‌زنند و به همه خودنمایی می‌کنند.
در ادامه این دیدار، همسر و فرزندان شهید تهرانی‌مقدم نیز مطالبی را بیان کردند.