kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
نتایج تحقیقات ایالتی تگزاس نشان داد

احتمال مرگ واکسینه‌نشده‌ها 20 برابر بیشتر از واکسینه‌شده‌ها

نتایج تحقیق دولت ایالتی تگزاس نشان می‌دهد احتمال فوت افراد واکسن نزده ۲۰ برابر بیشتر از کسانی است که در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.



داده‌های وبگاه« ورلد امترز» نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 251 میلیون و 726 هزار نفر فراتر رفت و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 5 میلیون و 83 هزار نفر رسید. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن تاثیر بسیار فوق‌العاده‌ای در کاهش مرگ و میرهای ناشی از
کرونا دارد.
به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره»، نتایج تحقیق دولت ایالتی تگزاس این فرضیه را تقویت کرده است که تزریق واکسن کرونا تاثیر زیادی بر کاهش آمارهای فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا داشته است. نتایج تحقیق مذکور حاکی است احتمال فوت افرادی که در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند 20 برابر بیشتر از افرادی است که به طور کامل واکسینه شده‌اند.
به گزارش تسنیم، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد 81.3 درصد موارد فوت بر اثر کرونا بین 4 سپتامبر تا اول اکتبر(13 شهریور تا 9 مهر) در بین افرادی بوده است که واکسن تزریق نکرده‌اند. از سوی دیگر افرادی که واکسن نزده‌اند 13 برابر بیشتر از افرادی که به طور کامل واکسن زده‌اند در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرارداشته‌اند.
افزایش مرگ و میر‌ها در اروپا
خبر دیگر درباره کرونا اینکه سازمان جهانی بهداشت درگزارش هفتگی خود، از رشد ۷ درصدی موارد ابتلا و افزایش ۱۰ درصدی فوتی‌های کرونا در اروپا در هفته گذشته خبر داد. به گزارش فارس، سازمان جهانی بهداشت در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که در هفته گذشته بیش از ۱.۹ میلیون نفر در منطقه اروپا به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیش از ۲۶ هزار و 700نفر از آنها
جان باختند.
به گفته این سازمان میانگین جهانی یک درصد افزایش در موارد جدید ابتلا و چهار درصد کاهش در مرگ و میر را نشان می‌دهد. پیش‌تر، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود که اروپا به مرکز همه‌گیری بازگشته و با گسترش نوع دلتا و متوقف شدن تلاش‌های واکسیناسیون در چندین منطقه، به رکوردزنی در تعداد موارد ابتلا نزدیک می‌شود.